-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Hyundai skal bygge i USA
Det er ikke bare når det gjelder bilene at Hyundai har fulgt i fotsporene på side japanske forbilder. Nå gjør de en annen japaner også, og planlegger fabrikk i USA.
Det som trigger denne avgjørelsen er at fabrikken regner med å selge mer enn en halv million biler i USA i 2003, og der går åpenbart en lønnsomhets-grense. Etter det er det mer lønnsomt å bygge enn å frakte. Kia ligger for øvrig på nesten samme antall, ca. 450.000 i Nord Amerika, men det er ikke sagt noe om deres eventuelle USA-produksjon.
Det er ikke truffet noen avgjørelse med hensyn til hvor fabrikken skal ligge, ei heller hvilke modeller som skal bygges.
Hyundai Motor er nettopp skilt ut fra resten av den skadeskutte Hyundai-gruppen, hvilket gjør den meget mer selvstyrt enn tidligere. DaimlerChrysler har 10% eierinteresser i produsenten nå, og vil sikkert ha noe å si når det gjelder plasseringen av den amerikanske fabrikken.
Av Jon Winding-Sørensen – Bilnorge.no