-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Hyundai skal bygge i USA
Det er ikke bare når det gjelder bilene at Hyundai har fulgt i fotsporene på side japanske forbilder. Nå gjør de en annen japaner også, og planlegger fabrikk i USA.

Det som trigger denne avgjørelsen er at fabrikken regner med å selge mer enn en halv million biler i USA i 2003, og der går åpenbart en lønnsomhets-grense. Etter det er det mer lønnsomt å bygge enn å frakte. Kia ligger for øvrig på nesten samme antall, ca. 450.000 i Nord Amerika, men det er ikke sagt noe om deres eventuelle USA-produksjon.
Det er ikke truffet noen avgjørelse med hensyn til hvor fabrikken skal ligge, ei heller hvilke modeller som skal bygges.
Hyundai Motor er nettopp skilt ut fra resten av den skadeskutte Hyundai-gruppen, hvilket gjør den meget mer selvstyrt enn tidligere. DaimlerChrysler har 10% eierinteresser i produsenten nå, og vil sikkert ha noe å si når det gjelder plasseringen av den amerikanske fabrikken.
Av Jon Winding-Sørensen – Bilnorge.no