-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Hyundai skal bygge i USA
Det er ikke bare når det gjelder bilene at Hyundai har fulgt i fotsporene på side japanske forbilder. Nå gjør de en annen japaner også, og planlegger fabrikk i USA.

Det som trigger denne avgjørelsen er at fabrikken regner med å selge mer enn en halv million biler i USA i 2003, og der går åpenbart en lønnsomhets-grense. Etter det er det mer lønnsomt å bygge enn å frakte. Kia ligger for øvrig på nesten samme antall, ca. 450.000 i Nord Amerika, men det er ikke sagt noe om deres eventuelle USA-produksjon.
Det er ikke truffet noen avgjørelse med hensyn til hvor fabrikken skal ligge, ei heller hvilke modeller som skal bygges.
Hyundai Motor er nettopp skilt ut fra resten av den skadeskutte Hyundai-gruppen, hvilket gjør den meget mer selvstyrt enn tidligere. DaimlerChrysler har 10% eierinteresser i produsenten nå, og vil sikkert ha noe å si når det gjelder plasseringen av den amerikanske fabrikken.
Av Jon Winding-Sørensen – Bilnorge.no