-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Investering i tyske biler
På tross av et meget magert år, har tysk bilindustri investert mer i forskning og utvikling enn noen gang tidligere.
Kriseår har tysk bilindustri kalt 2009. Men etter at VDA - foreningen for den tyske bilindustrien - har summert, viser det seg at aldri før har det vært investert så mye i forskning og utvikling.
I forhold til 2008 har summen man har lagt i dette arbeidet økt med 4,4 prosent. Til sammen er det lagt 20,0 milliarder euro i denne kontoen. Ikke bare er dette den industrigrenen med størst F&U-innsats, men det er den eneste bransje i Tyskland som kan fortelle om en økning i året som vi nå legger bak oss.
Det er i stor grad på grunn av press fra politikerne at trykket holdes opp. Den aller største delen av disse midlene har nemlig gått til utvikling av drivstoffgjerrige drivlinjer. CO2-spøkelset henger over hele industrien, kravene om synkende verdier er meget utfordrende.
Det er fremdeles først og fremst konvensjonelle drivlinjer man arbeider med, men allerede nå ser det ut til at Tyskland blir en verdensmakt på batteriteknologi. Og det brukes også enorme summer på å utvikle de forskjellige assistent-systemene som stadig flere biler blir utstyrt med.
Også det bunnsolide Stifterverbandes für die Deutsche Wissenschaft bekrefter at bilindustrien er de flinkeste i klassen.