-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Iran åpner ny bilfabrikk
Dersom du av en eller annen grunn skulle ønske deg en flunkende ny Hillman Hunter er det greit. Du får kjøpt den i Iran, Khodro-konsernet produserer den fremdeles. Nå skal de bygge en ny bilfabrikk.

Nå skal konsernet bygge en ny, stor bilfabrikk øst i landet, hvorfra det skal komme mer moderne konstruksjoner, uten at det statlige telegrambyrået kunne gi detaljer om akkurat hvilke biler som skal bygges der. Selv om det sterkt antydes fra andre kilder at nå er det Peugeot 205 som skal gjenopplives.
50.000 biler/år skal kapasiteten bli på, og det hele skal stå ferdig om to og et halvt år. Dette industri-initiativet skal gi arbeid til 2.000 på fabrikken, men myndighetene regner med at virksomheten vil spres til å engasjere til sammen 40.000 arbeidsplasser i regionen – da tenkes det på alt fra underleverandører til sjåfører til det økende antall lokalbusser.
Bilindustrien i Iran er en vekstindustri. Den er sterkt beskyttet og utenlandske produsenter later til å være svært interessert i å få etablere seg der. 40% har produksjonen økt så langt i år, noen endelig år-på-år-statistikk får vi ikke før etter den 21 mars – det er da Teheran skal feire nyttår.
Av Jon Winding-Sørensen – bilnorge.no