-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Iran åpner ny bilfabrikk
Dersom du av en eller annen grunn skulle ønske deg en flunkende ny Hillman Hunter er det greit. Du får kjøpt den i Iran, Khodro-konsernet produserer den fremdeles. Nå skal de bygge en ny bilfabrikk.

Nå skal konsernet bygge en ny, stor bilfabrikk øst i landet, hvorfra det skal komme mer moderne konstruksjoner, uten at det statlige telegrambyrået kunne gi detaljer om akkurat hvilke biler som skal bygges der. Selv om det sterkt antydes fra andre kilder at nå er det Peugeot 205 som skal gjenopplives.
50.000 biler/år skal kapasiteten bli på, og det hele skal stå ferdig om to og et halvt år. Dette industri-initiativet skal gi arbeid til 2.000 på fabrikken, men myndighetene regner med at virksomheten vil spres til å engasjere til sammen 40.000 arbeidsplasser i regionen – da tenkes det på alt fra underleverandører til sjåfører til det økende antall lokalbusser.
Bilindustrien i Iran er en vekstindustri. Den er sterkt beskyttet og utenlandske produsenter later til å være svært interessert i å få etablere seg der. 40% har produksjonen økt så langt i år, noen endelig år-på-år-statistikk får vi ikke før etter den 21 mars – det er da Teheran skal feire nyttår.
Av Jon Winding-Sørensen – bilnorge.no