-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
James Bond aksjon for Volvo?
Volvo har en merkelig rolle i Japan akkurat nå. (Vi snakker om Volvo-Volvo ikke om Ford-Volvo). De vil gjerne inn med 20% når Mitsubishi spinner off Fuso, lastebildelen, neste år.
Reuters har hatt et intervju med Tommy Kohle, informasjonssjef i Volvo-Volvo. De snakket om vårens operasjoner da Fuso skilles helt ut fra personbilprodusenten og der Volvo ønsker å øke sitt engasjement i denne lastebilprodusenten, fra dagens ca. 5% til i hvert fall 20%.
Men før vi kommer dit, må vi være sikre på ingen av våre konkurrenter har innside informasjoner om det nye selskapet og dets planer. Vi snakker om dette med Mitsubishi nå. Akkurat hvordan han skal forsikre seg om at den dominerende eieren, med vegg-til-vegg styreplasser skal unngå å vite noe om en av selskapets viktigste divisjoner, er vanskelig å forstå. Hvordan Volvo-Volvo skal forsikre seg om at det ikke har lekket noe som helst, står heller ikke helt klart for oss. Har ikke Jan Guillou en svensk James Bond som kan sendes inn her?
Dette er i ferd med å bli en veldig japansk sak, der hovedsaken er ikke å miste ansikt. Volvo gjorde intensjonsavtalen med Mitsubishi lenge før Daimlerchrysler var inne i bildet, derfor sier det seg selv at enhver japansk forretningsmann vil sette meget inn på å fullføre avtalen. Det er selvfølgelig mulig de hvite barbarene ser dette annerledes, i hvert fall er det åpenbart at Daimlerchrysler, som fremdeles er verdens største lastebilprodusent, selv etter at Volvo trekker Renaults tunge biler pluss Mack inn under seg, gjerne så at Volvo-Volvo forsvant ut til venstre.
Det er vel det som kommer til å skje også. Dersom Daimlerchrysler erklærer opsjonen på å overta hele Mitsubishi, er i hvert fall ikke Volvo-Volvo noe tema lenger og svenskene må sy sammen en annen Asia-strategi.
Av Jon Winding-Sørensen – bilnorge.no