-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Krøk dem tidlig
Jenter mellom 6 og 9 år syns VW er stas. Hos gutta raser merket til tredjeplass, der er BMW på topp. I Tyskland.

Det er masse bilreferanser for de minste også. Fra kosedyr med bilassosiasjoner og Barbie med kjøredress og Ferrari i garasjen, til de mest naturtro dataspill.
Modellbiler er selvfølgelig en sterk faktor, og det er ikke få miljøinteresserte lærere som bruker bakgrunnsinfo fra en eller annen bilprodusent i undervisningen.
I Tyskland er det åpenbart ingen problemer med å intervjue småunger om hva slags frokostmat de fortrekker, eller hva slags klesmerker og logoer de kjenner til.
Går man inn på hjemmesiden til noen som heter iconkids & youth finner man minst like mange forbrukervane-informasjoner om 8-åringer som om mødrene deres.
Også når det gjelder biler. De har spurt 1447 barn om hvilket bilmerke de fortrekker. Autobild har satt opp resultatet i tabellform.
Autostadt i Wolfsburg (bildet) kan selvfølgelig ha noe å gjøre med det store innslaget av VW/Audi i disse listene. Det er jo tross alt en av Tysklands største familieattraksjoner.
Og den forholdsvis høye Porsche-andelen forklarer instituttet med at Porsche gjorde et stunt i fjor. Sammen med produsenten, italienske Ferrero, la de en ekstra Porschemodell i Kinder-serien sin.
Klassisk produktplassering for bilfabrikken, og «Ferrero økte salget merkbart».