-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Krøk dem tidlig
Jenter mellom 6 og 9 år syns VW er stas. Hos gutta raser merket til tredjeplass, der er BMW på topp. I Tyskland.
Det er masse bilreferanser for de minste også. Fra kosedyr med bilassosiasjoner og Barbie med kjøredress og Ferrari i garasjen, til de mest naturtro dataspill.
Modellbiler er selvfølgelig en sterk faktor, og det er ikke få miljøinteresserte lærere som bruker bakgrunnsinfo fra en eller annen bilprodusent i undervisningen.
I Tyskland er det åpenbart ingen problemer med å intervjue småunger om hva slags frokostmat de fortrekker, eller hva slags klesmerker og logoer de kjenner til.
Går man inn på hjemmesiden til noen som heter iconkids & youth finner man minst like mange forbrukervane-informasjoner om 8-åringer som om mødrene deres.
Også når det gjelder biler. De har spurt 1447 barn om hvilket bilmerke de fortrekker. Autobild har satt opp resultatet i tabellform.
Autostadt i Wolfsburg (bildet) kan selvfølgelig ha noe å gjøre med det store innslaget av VW/Audi i disse listene. Det er jo tross alt en av Tysklands største familieattraksjoner.
Og den forholdsvis høye Porsche-andelen forklarer instituttet med at Porsche gjorde et stunt i fjor. Sammen med produsenten, italienske Ferrero, la de en ekstra Porschemodell i Kinder-serien sin.
Klassisk produktplassering for bilfabrikken, og «Ferrero økte salget merkbart».