-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Laber streikeglede hos Daewoo
Torsdagen viste tydelig at det er ikke lenger moro å streike for Daewoo-arbeiderne. Det kan virke som om arbeiderne begynner å forstå at arbeidsplassene er i fare.

Fagforeningene gjennomførte en fire timers streik torsdag, massemedia og myndigheter hadde bestemt seg for å gi den minst mulig reklame, men også deltakerne må ha funnet ut at den ikke fortjente så stor innsats, så fabrikkene sto bare i en times tid. Og den store demonstrasjonen i Seoul sentrum ble ganske flat. Det var rekvirert busser som skulle frakte 2000 arbeidere til stedet, de gikk ganske halvfulle. Protestaksjonen samlet adskillig færre enn de 2000 som var det forventede minimum.
Hvorpå fagforeningene reagerer på en litt merkelig måte: Arbeidernes ledere som ikke følger de retningslinjer de er pålagt av Komiteen for øyeblikkelig aksjon, vil bli ekskludert sa Kim Il-seob, en av lederne, i følge telegrambyråene. Og føyde til at alle organiserte arbeidere som ikke deltok i streiken ville bli ekskludert.
Dersom det blir klart at arbeiderne nå begynner å se på streiker og tilsvarende som irrasjonelle virkemidler, er vi nok kommet et par skritt nærmere et eventuelt GM-oppkjøp. Vi er fremdeles interessert i å gjøre noe – for en riktig pris sa GMs Rick Wagoner, men tilføyde at dere vet at Wall Street ikke er veldig entusiastisk, så vi må sørge for å få til noe som er til fordel for begge parter.
Av Jon Winding-Sørensen – bilnorge.no