-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Lynk & Co. En ny klubb i byen
Volvo har forhandlere. Polestar har Spaces. Lynk & Co har klubber. De har nettopp åpnet sin første i Amsterdam. Men litt pinglete som club-klubb kanskje. Den stenger 18.00!
Vi har jo visst at Lynk & Co, det tredje svenske Geely-merket, skulle gjøre ting enda mer annerledes.
Mens Volvo fremdeles er en bil du kan få lov til å kjøpe hos en forhandler, er eneste grunnen til at du som Polestar-kunde skal nærme deg en forhandler at du skal få utlevert bilen din, eller at den skal inn på tilbakekalling.
Handelen har du gjort på nett, og dersom du på død og liv vil overbevise deg selv om at den har plass til en barnevogn (eller ikke), må du oppsøke ut utstilt bil i en ‘space’
Oslo fikk for øvrig verdens første Polestar Space.
Lynk & Co tar eierskapstankegangen enda lenger. Du skal nok få lov til å eie den, men bildeling og abo ligger i bånn.
Som en person som lever og ånder i delings-samfunnet er du selvfølgelig interessert i det kollektive, du er utadvendt, inkluderende og urban.
Prototypen på en klubber.
Velkommen til klubben da, sier Lynk & Co og bygger en klubb. Du finner kanskje en bil langt der inne, men vekten er lagt på avsondrede lounges eller disker og bord.
Og kanskje mer mørk USA-stil enn ren og lys skandinavisk?
Men med attraksjoner. DJ-sets, eller sniktitt på kommende filmer eller et eller annet som skal få deg til å komme tilbake. Og du skal alltid kunne stikke av fra tråkige folk for å sjekke ut en 01 – den skal være der.
Du trenger ikke være medlem, klubbene er åpne for alle, men du kan bli medlem av bilen på tre forskjellige måter.
Måneds-abonnement, som sies opp med en måned varsel. Eller du betaler ikke noe, men stiller deg på en liste for å få lov til å leie noens Lynk & Co. Og den tredje er at du betaler nesten € 40.000 for hele bilen, så kan du leie den ut til de andre.
Vi får se hva publikum velger. Bilen skal først lanseres i Nederland, Tyskland, Spania, Frankrike, Sverige og et par steder til. Foreløpig står ikke Norge på kartet i det hele tatt.
Da blir det heller ikke noen klubb på Oslo med det første, men greit nok det – kulturhus med tema og vin er det kanskje nok av i Oslo nå.
Den neste klubben skal i hvert fall åpne i hjembyen Gøteborg før jul, og så kommer det en i Berlin på vårparten.
Det skal bli spennende å se om klubbkonseptet virker.