-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Nett-bruk på brukt er sterkt økende
Amerikanske J.S. Powers and Associates holder øye med svært mange interessante ting som kan beskrive bilkunder. For eksempel hvor han får sine informasjoner til bruktbilkjøp fra. I år fikk 34% av de spurte det fra Internet, i fjor var tallet 26 prosent.
Fremdeles er det adskillig flere som forteller at de bruker nettet til å orientere seg om nybiler (54 prosent) men J.D. Powers-folkene sier at bruktbilkundene i meget større grad bruker nettet for virkelig å bestemme seg. For mens de nybilinteresserte svømmer rundt og sammenligner priser og vilkår og spesifikasjoner, er bruktkundene ute etter en spesiell bil i en spesiell prisklasse, og når de finner den er sjansene store for at det er den de kjøper.
-Derfor, sier J.D. Powers, -er det sannsynlig at Internet vil få meget større betydning for bruktbilhandelen enn for handel med nybil. Deres ferske undersøkelse kan også fortelle at 4 prosent av de spurte fant den bilen de kjøpte på nettet. Selv om dette kan se ut som et lavt tall kan du regne litt. Ca. 45 millioner brukthandler i USA i året, en tredel av dem er i den aktuelle aldergruppen. 4% av 15 millioner biler er omtrent det dobbelte av Norges totale bruktbilmarked.
Undersøkelsen kan også fortelle at det allerede nå kan registreres at dagsavisenes rubrikk-annonser merker denne konkurransen. Tallet på folk som hadde funnet bilen der var forsiktig synkende, mens de fire prosentene var to prosent for et år siden.
I USA er AutoTrader.com den mest brukte bruktbil-siden, 21 prosent av de som brukte nettet til å finne bilen sin, brukte den. Når det gjaldt å sjekke ut priser og spesifikasjoner er selvfølgelig Kellys Blue Book ledende, du finner den på kbb.com.
Av Jon Winding-Sørensen – Bilnorge.no