-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Ny Mitsubishi-sjef,
spørsmålstegn om Volvo
Nå har endelig Daimlerhrysler-mannen Rolf Eckrodt kommet på plass som ny daglig leder hos Mitsubishi Motors. En pressekonferanse der han presenterte sine planer, gjorde ikke akkurat Volvos forhold mot Mitsubishis last, særlig klarere.

Børsen detter åpenbart for tøff talk, aksjene røyk 5,3 prosent i været, bare på basis av hans bemerkninger til aksjonærene. De har litt vei tilbake, da. 28% under verdien de hadde før rapport-underslags-skandalen i juli i fjor. Et forventet tap i inneværende regnskapsår på over 1 milliard dollars er også merkbart.
Eckrodt skrøt av arbeidet Renault-mannen Carlos Ghosn hadde gjort hos Nissan, han snakket litt om felles modell-politikk for DC og MMC, han regnet med at den snu-operasjonen han hadde gjort for Mercedes last i Brasil hadde lært ham en del, han kalte seg selv en car guy og han sa at DC for tiden ikke tenker på hvorvidt de skal utnytte opsjonen og ta full kontroll over MMC i løpet av de neste tre årene.
Men på spørsmål om hva han akter å gjøre med Mistubishis lastebilavdeling, som snart skal skilles ut og der Volvo har en avtale om å ta 19,9% av kapitalen, var han totalt uklar. Så der måtte Mitsubishis forholdsvis nye president, Takashi Sonobe, trå til. Det er ingen endringer i allianse-planene med Volvo, sa han. Alt går som planlagt. Som jeg alltid har sagt, disse operasjonene er helt adskilt internt, underforstått at den dominerende eieren Daimlerchrysler, har intet innsyn i, eller påvirkning på, samarbeidsplanene med Volvo.
Det er det lett å tro på.
Spørsmålet er selvfølgelig hvorfor ikke Eckrodt kunne ha sagt akkurat det samme. Det han derimot sa var at de konkrete restruktureringsplanene for MMC ville bli presentert i slutten av februar. De som tror at Volvo/MMC-dealen går i havn burde rappe seg å kjøpe noen Volvo-aksjer nå.
Av Jon Winding-Sørensen – bilnorge.no