-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Prius topper 50.000
Toyota klapper, med god grunn, seg selv på skulderen og gratulerer med salget av Prius nr. 50.000

Det var historikken. Dagens situasjon er at Toyota nå har levert sin Prius nr. 50.000. Det betyr at folk godt kan tenke seg en slik bil, særlig når den selges til en pris som må være meget sterkt subsidiert fra fabrikkens side.
Prius er, på tross av at den er ganske revolusjonerende, en gammel bil nå. Den ble vist første gang i 1997, så har den vært evaluert ganske mange steder før den kom i salg hjemme, og i et par USA-stater, for halvannet års tid siden.
Fabrikken sier at bilen kan halvere bensinforbruket i forhold til en tilsvarende normal bil, og at den kan ligge på en tidel av tillate nivåer når det gjelder utslipp av NOX, CO og HC. Den er stapp full av teknologi som også ville ha hjulpet konvensjonelle biler til enda bedre økonomi, hvis de hadde sluppet unna den store batteripakken og 288 volt-systemene, og kjører åpenbart meget tilfredsstillende.
Siste utgave av BIL kan fortelle deg mer om akkurat den biten.
Og nå som det er åpnet for salg av modellen i mange andre markeder også behøver vil vel ikke vente så lenge på at Prius nr. 100.000 er solgt.
Av Jon Winding-Sørensen – bilnorge.no