-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Rover pluss Proton? Å nei, sier børsen
Ryktene om at Malaysiske proton vil kjøpe seg inn i Rover økte i styrke i helgen. Disse ryktene, sammen med potensielle yen-tap hjemme og frykt for enda høyere bensinpriser gjorde at Protonaksjene sank med 13% hjemme i Kuala Lumpur.

Riktignok har Rover sagt at de er ute etter en samarbeidspartner, og riktignok har Proton allerede sterke forbindelser til øya, ved at de eier 80% av Lotus. Men når begge parter dementerer denne historien skulle man tro at ballen ble lagt død. Men nei, nervøse aksjonærer hjemme i Malaysia sendte aksjen ned 13 prosent da børsen åpnet i Kuala Lumpur.
Riktignok forteller Proton at de snakker med utlendinger om et eventuelt samarbeide om nye modeller. Frem til nå har denne fabrikken bygget biler basert på Mitsubishis konstruksjoner. Deres første selvstendige konstruksjon, Waja, kom på markedet for en måned siden. Men den bruker fremdeles en Mitsubishi-motor. Den første egne Proton-motoren skal, ser det ut som i følge en invitasjon som ligger i skrivebordet, lanseres hos Lotus i slutten av uken. Waja koster en milliard ringgit (ca. 250 millioner dollars) i samlede investeringer. Kontant-reserven hos Proton er på 1,5 milliarder Waja, og foreløpig tjener de ikke så meget på bilomsetningen at nye store forsknings- og utviklingsprosjekt kan finansieres over drift.
De har med andre ord behov for samarbeidshjelp – men antagelig av noen som er litt sterkere enn Rover.
Jon Winding-Sørensen – Bilnorge.no