-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Russisk monark
Med ujevne mellomrom dukker det opp meldinger om russiske elbiler. Monarch er en av dem. Hva vi vet om den? Fint lite.
Jeg aner ikke en gang hvem det er som står bak dette. Det blir imidlertid fortalt at de ansvarlige har jobbet med prosjektet siden 2015.
Og det dukket også opp et foto der president Putin var på vei inn i eller ut av Monarchen, så kanskje det til og med er bygget en virkelig bil og ikke bare modeller som disse bildene later til å vise.
Den er for tiden til utprøving og sertifisering hos myndighetene får vi også vite, med planer om å få til en produksjon på 20.000 biler i året.
Bilen er stor, dersom vi skal stole på målene: 5002 x 1950 x 1420 mm med en akselavstand på 3070 mm. To versjoner, en med 272 hk og 60 kWt batteri. Den andre med 544 hk og 80 kWt. Prestasjonene og rekkeviddene og ladetiden er også som vanlig «tenk på et tall».
En kort serie skal gjøres tilgjengelige for partnerne i selskapet, til 150.000 dollar per stykk – eller mer enn 11 millioner rubler. I mer produksjonsnær utgave skal prisene ligge på drøyt NOK 600.000.
Som en kollega alltid skriver når de omtaler litt løse informasjoner: Tror vi på dette?
Nei, ikke veldig.