-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Så du trodde kona var hjemme?
Hvem kan forklare meg poenget med denne bilutleie-reklamen, observert i stort format på en flyplass i Paris. Er budskapet at med Sixt blir vi alle skrudd?

Your wife thinks you are on a business trip. Do you really think she is at home? Er det slik at du leier ut flere biler dersom du bygger opp under hans mistanke om at kjerringa er ute på kjøret mens far er i Paris? Eller er det en melding om at du kan ha det så godt, der du står og venter på sekretæren din, nå som kona tror du er på forretningsreise, for du må ikke tro at hu akkurat er i ro? Og selger man billeie på det.
Selvfølgelig kan reklamebransjen fortelle meg at teksten har i hvert fall fått meg til å bruke tid på den, og at jeg har lagt merke til hvem som kommer med budskapet. Men at det alene er positivt avvises herved. Jeg kommer aldri til å leie bil hos noen som har irritert meg såpass. Irritert, ikke på grunn av at det kan være en tvilsom moral et eller annet sted her, men fordi jeg overhodet ikke er i stand til å finne ut hva det egentlige budskapet er.
Av Jon Winding-Sørensen – bilnorge.no