-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Søndagsavisene med GB Blues
Som om det ikke var nok med GM/Vauxhalls egen melding om at Luton-fabrikken skal vekk, dukket engelske søndagsaviser opp med den ene dødsdommen etter den andre.

Så kommer Sunday Telegraph med en historie om at Daimlerchrysler skal kutte ned på sine Mercedes-Benz forhandlere med ca. 40%. Avisen sa at konsernledelsen hadde avlagt 63, av totalt 156, forhandlere et besøk sist uke og fortalt at de har et år på seg til å finne et nytt agentur. Det vil nok bli solgt ca. 62.000 Mercedeser i år, litt mer enn i fjor. Hovedgrunnen til økningen er sannsynligvis prisnedsettelser på rundt 20% som kom i kjølvannet på beskyldningene om at engelske kunder betalte alt for meget for bilene siden. En reduksjon av forhandlertallet, slik det antydes, vil kunne resultere i at 2000 arbeidsplasser forsvinner.
Så har vi en Webside som heter Sunday Business som avrunder en festlig bilhelg med beskjed om at Nissan dropper Sunderland-fabrikken, med den 1400 arbeidsplasser, dersom EU ikke kommer opp med en 40 millioner pund stor hjelpe-pakke. Nissan har sagt at de skal investere 200 millioner i fabrikken, for å bygge den nye Micra fra 2003, med at dette er helt avhengig av at det offentlige trår til med en ekstra hjelp. Renault/Nissan har sagt at de kan vente frem til 15. januar på en avgjørelse, men ikke en dag lenger.
Ingen av historiene er bekreftet. Ingen av historiene høres heller spesielt usannsynlige ut.
Av Jon Winding-Sørensen – bilnorge.no