-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Suharto – ex-Lamborghini
Du har kanskje lest om Tommy, sønn av Indonesias ex-president Suharto, nylig innbrakt som mistenkt for noen bomber utenfor børsten i Jakarta? Hadde vi hatt vår Internett-side for fem år siden, ville du ha kjent ham meget godt.
Men han sørget i stor grad for å vise seg frem, selv uten det italienske nobel-merket. Gammeldags, tragisk playboy-pappagutt type, han lekte racerbilkjører og viste seg etterhånden å ville gjøre enda mer med biler.
Gjennom familien fikk han monopol på bomavgiftene fra de få motorveiene i Indonesia – det ga jo noen kroner. Nok til at fikk startet et merkelig bil-eventyr som het Timor. Bilen selv var ikke spesielt bemerkelsesverdig, men skattefordelene fabrikken fikk, fordi den var nasjonal var såpass oppsiktsvekkende at det gav gjenlyd både hos Verdensbanken og hos alle bilfabrikker som forsøkte å eksportere biler til Indonesia. Men dette gikk faktisk også bra en stund – han fikk solgt noen Timor S515 som snart viste seg å være omdøpte Kia Sephia til en pris ca. halvparten av hva en tilsvarende japaner kostet i Indonesia. Er det rart APEC, AFTA, GATT og WTO reagerte?
Det siste bil-utklippet jeg har om Tommy er bilde av ham i en kongeblå Rolls som han brukte midt under opptøyene i 1998, da rupien gikk på trynet. Da var han på vei til en pressekonferanse for å fortelle at Pappa hadde vært bra for landet.
Han ga aldri noe særlig inntrykk av å være spesielt glup.
Av Jon Winding-Sørensen – Bilnorge.no