-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Tokyos friskeste?
Tokyo-utstillingen pleier å være full av sprø design. I år var uttrykket avmålt og forsiktig. Man måtte til utstillingens minste stand for å se noe virkelig friskt.
Husker du den lille elektriske bybilen Peugeot viste i Frankfurt? Og den bitte lille som Renault fulgte opp med?
En lignende tankegang, når det gjelder designen, ser det ut som de unge designstudentene bak Tokyos morsomste prototyp har fulgt.
Den er bygget av et designfirma som heter Phiaro, men de har hentet inn to studenter fra Tokyos Kunst & Kommunikasjons-universitet (TCA).
Daito Tokumori og Kim Joon Sun har jobbet ganske fritt, men hele tiden under det vaktsomme blikket til Shigeo Hirata – Mazda RX-8 designeren.
Phiaro P70t Conch er bilens fulle navn. Det virker ganske klønete inntil vi får vite at conch er en musling som flytter seg fra sted til sted, avhengig av miljøet.
Med elektrisk drift og kompakte mål, skal dette også være en miljø-bevegelighet. Riktignok med mer plass enn en musling kan by på, 2 + 1 er det plass til her. 186 cm rager den i høyden, det er en av forklaringene på at man får inn tre personer på bare 287 cm lengde.
Sikksakk linjer og merkelige buer, som egentlig ikke leder noensteds, er detaljer som får oss til å stanse opp. Hanekam-temaet når du ser den bakfra er heller ikke akkurat hverdagslig.
Underlig vil mange si, spennende er kanskje et bedre uttrykk. Skyvedører er smart, og det finnes bare en av dem – på fortaussiden (i Japan).
Den veier 850 kg, så det høres ut som forholdsvis konvensjonelle batterier. Det finnes også data for den elektriske pakken, men det er ikke det som er interessant her.
Det litt oppsiktsvekkende er at man måtte til en bitte liten deltaker for å finne det som var mest outrert. Vanligvis er det de store, Toyota, Nissan, Mazda og Honda som leverer disse varene.
Krisa er skyld i mye.