-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Tyske bruktpriser raser fremdeles
Hvis ikke prisen på bruktimporte BMWer og Mercedes har sunket i det siste, er det noen som tjener bedre enn de pleide å gjøre. For i Tyskland fortsetter bruktbilprisene å rase nedover, det merkes ikke minst på nybilsalget.
Dette er selvfølgelig bilbransjens mareritt, lavere bruktpriser gjør at folk kjører lenger med bilene sine. Med andre ord lavere nybilsalg. Bruktbillageret ute på tomten blir også mindre verd. For å kompensere for synkende nybilsalg pøser bilfabrikkene på med nye spesialmodeller med gratis ekstrautstyr, som heller ikke akkurat gjør noe for å holde bruktverdiene oppe. Og dermed har man den klassiske sirkelen.
EurotaxSchwacke forteller at det for tiden er Opel Omega som har den negative rekorden på det tyske markedet. Etter to år har den en restverdi på 48,2%. Mercedes kan også klemme den klassiske oppskriften på lavt verdifall: en S-Klasse gir tilbake 50,3% etter to år. Og en Ford Escort 53 prosent, hvilket er rekord i det segmentet.
Men selv med lavere priser er bruktbil-lagrene fulle. Selv om norske kunder for tiden gjør hva de kan for å tømme dem.
Av Jon Winding-Sørensen – Bilnorge.no