-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Uro hos Daewoo igjen
Den første dagen i februar startet Daewoos fagforeninger punktstreiker ved de forskjellige fabrikkene. Og det skal de gjøre i 12 dager har de lovet. Hvor frustrerte blir de hvis streiken fortsetter å ikke ha noen virkning?

Foreningenes problem er at en rekke uorganisert forstår alvoret i situasjonen, og derfor er de mot provokasjoner. Og i de organisertes rekker er det nesten ikke flertall for aksjoner lenger.
Men også den 2. februar var det utslag av arbeidsnedleggelser her og der, fredag var det komponent-linjer som merket det, og slike demonstrasjoner er ikke noen seriøs trussel mot produksjonen.
Men det kan igjen bli stygt. Fabrikkens talsmenn sa, uten å bli spurt, at de hadde enda ikke kalt inn politiet for å få en slutt på ulydigheten. Og Sør Koreas politi har et eget, ganske motbydelig, tak på streikende bilarbeidere.
Det kan imidlertid bli nødvendig med en smule inngrep. Fagforeningene har overlatt alle streike-vurderinger til den militante fagforeningslederen Kim Il-seob. Han er blitt en Stor Sol på sørsiden av grensen som ikke lenger behøver forholde seg til medlemmenes stemmer for å avgjøre når og hvor det skal streikes.
Så spørs det bare om han får mange nok med seg. Ting tyder på at arbeiderne har begynt å tenke på andre ting – for eksempel på hvordan de kan bidra til å bevare deler av arbeidsplassene sine.
Men det er også klart at stadig flere spør: Trenger vi egentlig Daewoo?
Av Jon Winding-Sørensen – bilnorge.no