-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
USA åpner ettermarked-hemmeligheter
Hadde vi vært litt nærmere California ville vi bedt alle bileiere og frie verksteder sende mailer til Californias guvernør, for at han skulle sørge for å ratifisert SB 1146 raskest mulig. SB 1146? En lov som gjør det umulig for bilfabrikkene å holde på de informasjonene som ligger i bilens data-anlegg.

SB 1146 gir full tilgang for alle til eksos-relaterte service-data, alt diagnose-verktøy og alle omprogrammeringsfunksjoner. Med andre ord, et velutstyrt på-hjørnet-verksted skal ha like gode muligheter til å lese bilen din som merkeverkstedet.
Ikke no monopol, altså.
Loven går så langt som til å spesifisere forbud mot å installere et krypteringsprogram som ville gjøre det umulig å installere ikke-originale deler.
All erfaring viser at når slike prinsipper først blir knesatt i California, lekker de snart over til resten av USA, og dermed tar det ikke så lang tid før standarden og praksisen blir global. Med andre ord, SnapDrivere og deres kunder i alle land, bør sende mange tanker til SB 1146, der den nå ligger på guvernørens skrivebord og venter på en underskrift.
Av Jon Winding-Sørensen – Bilnorge.no