-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Vauxhall med egen utvikling
Er det noen som husker Vauxhall? De hadde en ganske dramatisk Firenza-modell på slutten, og noen norske kjørte konkurranser med noen Blydenstein-trimmede modeller. Men så ble Vauxhall Opel og den engelske utgaven forsvant.

Men jommen er Vauxhall såpass selvstendig at nå åpner de sitt eget utviklingssenter igjen. Ved Millbrook, en av de mest avanserte prøvebanene i Europa, har de nå et stort teknisk senter der 70 GM spesialister fra hele verden skal ha sitt arbeid.
Det første de skal jobbe med er den nye kassebilen som det jobbes med i fellesskap mellom Renault og GM. Denne bilen skal lanseres neste vår, så der er det ikke meget igjen å gjøre, men den skal utvikles i mange forskjellige retninger, og her er det Millbrook skal trå til.
Senteret blir selvfølgelig tett knyttet opp mot Opels meget større i Rüsselsheim, men får folk som i stor grad blir i stand til å jobbe selvfølgelig, og som får tillatelse til ganske mye lateral tenking.
Det er ganske pussig at informasjoner om det planlagte senteret kommer samtidig som Daewoo er tvunget av sine kreditorer til å si opp ca. 150 av sine utviklingsfolk i Daewoo-senteret i Worthing. Noen av disse Daewoo-ansatte har tidligere jobbet med GM, da Daewoos biler var kamuflerte Opeler. Kanskje noen av dem er på vei tilbake?
I motsetning til Ford viser GM på denne måten at de fremdeles har tro på øya. Det er ikke mange uker siden de fortalte at det skulle investeres nesten 200 millioner pund i nye produksjonsfasisliteter også.
Av Jon Winding-Sørensen – Bilnorge.no