-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Virkelig heder til Punto
Riktignok har Punto blitt årets bil tidligere. Men både Fiat-fabrikken – og ikke minst dens aksjonærer – setter nok større pris på dagens heder: Tysklands mest populære importbil.

Den gamle Puntoen var nok også populær i Tyskland, men det er ikke noe mot hva dagens modell er. Fra den kom på høsten i 1999 har den jevnt og trutt ligget i tetsjiktet blant de importerte bilene. Med 114 biler unna 50.000 tallet ble Fiat Punto Tysklands mest solgte importbil i fjor.
Av disse var nesten to tredeler en 1,2 8V med 60 hester, den mest populære, i en eller annen variant. Nr. to på tabellen over pop-utgaver var 1,2 med 16 ventiler, 9.500 gikk for den. 49 prosent av alle kundene skulle ha tre-dørs utgaven, så vidt over halvparten måtte ha Punto med fem dører.
Men Punto kan feire enda en slags tysk triumf: for første gang siden de begynte å bygge biler i Brasil for 25 år siden har Fiat overtatt førsteplassen på reg-statistikken der fra Volkswagen. I november kranglet Fiat seg for første gang forbi Volkswagen, de økte forspranget i desember og nå i januar solgte de flere enn 36.000 biler der – 6.000 flere enn Volkswagen klarte.
Det som har satt fart på virksomheten er at de har fått Italdesign til å legge en facelift på verdensbilen Palio. Foreløpig er det bare i Brasil de produserer denne utgaven, på alle andre Palio-markeder har de beholdt den første utgaven. Palio utgjør nå to tredeler av alle Fiater som selges i Brasil.