-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør
-
Norwegian Mobility Group:
Administrerende direktør
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Høvik
-
Bilia X:
Delelageransvarlig, Xpeng Lørenskog
-
Bilia X:
Regionsjef, Servicemarked Bilia X
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Ganddal:
Nybilselger
-
Møller Bil Lillehammer:
Kundemottak/takserer
-
Møller Bil Oslo Vest:
Servicemarkedssjef
-
Toyota Bilia:
Servicemarkedssjef, Toyota Seljord
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Volvo blir tre-merke merke
Det er ikke bare i Norge Volvo skal pushe Land Rover. Resten av Norden (=også Sverige og Finland) får det samme arrangementet. Og fremdeles skal visstnok Renault-biten bestå en tid. Var det ikke Ford som var sterkest motstander av fler-merke butikker?

Land Rover har lidd under fire forskjellige distribusjonssystemer under BMW-regimet. Noen steder har Land Rover levd alene, noen steder sammen med Rover, og noen steder, som i Norden, har hele Rover-pakken vært en del av BMW-distribusjonen. Men dette er ikke det samme som at Volvo skal overta Land Rover i Tyskland også. Foreløpig er det ikke gitt noen beskjed om eventuelle endringer der.
Ford regner med at volumet vil øke betraktelig i de tre Nordiske markedene. 1200 biler i Sverige i fjor, 1000 i Norge og 300 i Finland kan man kanskje bedre selv om det nok ikke er åpenbart at den typiske Land, enn si Range, Rover kunden finner veien til en Volvo forhandler.
Men med sterke krav på volumøking her også. og (i stor grad) private eieres krav om avkastning, hvor lenge kan en typisk Volvo-forhandler klare å håndtere så mange og så forskjellige modeller? Spesielt med tanke på at halve dagens hans er opptatt av tanken på en effektiv strategisk allianse med sin lokale Ford-kollega.
Av Jon Winding-Sørensen – Bilnorge.no