-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
VW kjøper fotfeste i Asia
VW har fortalt at de skal investere 1,84 milliarder Euro i Asia innen år 2006. Kina skal få mest.
VW er, sammen med GM, den bilfabrikken med klarest profil når det gjelder Asia. Noe har de allerede fått igjen for det, 5,4 prosent markedsandel for eksempel.
430.000 biler solgte de i det aktuelle området i fjor, en økning på ca. 10 prosent – i verden totalt var økningen i fjor på ca. 3 prosent. Og de skal fortsette å øke, i 2006 skal VW selge 650.000 biler i regionen. Det vil si 10% av gruppens totale bilsalg, i dag tegner området seg for ca. 8 prosent.
Det største VW-salget i området er i Kina, der VW også har egne fabrikker. I fjor solgte de 336.000 biler der, 15% opp fra 1999. Fabrikken regner med fortsatt å kunne holde på en markedsandel godt over 50% selv når totalmarkedet kommer opp i en million i 2006.
Siden det er her det største potensialet ligger er det hit størstedelen av den nybevilgede investeringspotten skal gå. Ca. 1,7 milliarder Euro skal inn i kinesiske etablissementer, og da snakker vi ikke bare om fabrikker, men også om distribusjonen. I dag sysselsetter tyskerne ca. 16.000 arbeidere der, det tallet kan komme til å øke til 20.000 innen år 2006 blir det sagt.
Selv om det ikke skal investeres mye i Japan er VW med rette stolte av hva de har fått til der også: 65.500 bilsalg der i fjor, 22 prosent økning, skaffet VW en markedsandel blant de importerte på 26,5% opp fra bare så vidt 20 pluss i forfjor.