-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Würth går plussere enn noen gang
De av dere som tror Würth er skruer og kjemikalier kan ikke en tidel av historien en gang. Würth er salg, markedsføring, omsetning og overskudd. Mesterlig gjennomført og alltid i økning. 2000-resultatet er et godt eksempel.

De av dere som ser litt på rallycross vet at Würth også er beskjeftiget i bilbransjen, og konsernets avdeling for Auto (som bare omfatter en del av alt det som tross alt går til bilbransjen derfra) hadde en andel på nesten 20% av denne omsetningen. Det var en økning på beskjedne 9 prosent. Men det må holdes opp mot en bilbransje som var i solid tilbakegang på de fleste markeder der Würth opererer. På hjemmemarkedet, Tyskland, sank for eksempel nybilsalget med 11 prosent.
Ti milliarder er ikke bare imponerende som en sum. Tallet er også imponerende fordi igjen har firmaet nådd en av sine mange målsettinger. Allerede i 1987 kunne Reinhold Würth, doktor og professor og eier av en av Europas mest spennende kunstsamlinger i tillegg til å være sjef for egen butikk, formulere noe han kalte Visjon 2000. Den gang var omsetningen hans 1,3 milliarder DM – målet hans var nettopp 10 milliarder i 2000.
Würth-gruppen har i dag 236 selskaper i 76 land som beskjeftiger til sammen 36.096 medarbeidere. Norge er et av de spennende punktene på Würth-kartet, det skulle ikke forundre oss om de nok en gang har slått moderselskapet på enkelte områder.
Av Jon Winding-Sørensen – bilnorge.no