-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
BMW tarn helt ut
Tegn en bil ingen kan tro vil bli satt i produksjon var briefen. Vision Efficient Dynamics ble resultatet.
BMW, stakkar, har fått masse pepper fra potensielle kunder fordi CS Concept (Shanghai 2007) aldri ble satt i produksjon, enda så produksjonsferdig denne nydelige Karim Habib designen var. ”A romantic design” sa Chris Bangle, designsjef den gang, den gang. Så romantisk at den forble en drøm.
SE: CS Concept her
Den fella skulle ikke ungdommene som jobber under den nye designsjefen, Adrian van Hooydonk, gå i denne gang. Og vi kan godt si at Mario Majdandzic (eksteriør) og Jochen Paesen (interiør), har unngått å gjøre denne kjedelig konvensjonell.
Det skjer ting overalt og du må konsentrere deg for å forstå at det ikke er støy alt sammen, men faktisk store grader av nydelig harmoni, før det hele sprenges i filler igjen av linjer som på er full fart mot noe helt annet enn det vi opprinnelig trodde.
Hvis du skjønner hva jeg mener.
SE: Mange bilder og video av Vision EfficientDynamics
Det er ikke noen grunn her til å nevne 250 km/t og 4,8 til hundre, eller 99 gram/km – det er jo slike verdier BMW (nesten) når med sine produksjonsmodeller i dag. Og det med en tre-sylindret diesel på 1,5 liter og 163 hester er heller ikke noe å hekte seg opp i her, i dag.
For dette dreier seg om pur designglede. Dette er en spillkonsoll-bil, enda mer ekstrem enn Citroëns GT fra Paris i fjor, og at BMW, som stiller med verdens sobreste 5 Gran Turismo nede på gulvet, tillater slikt, kan bare bety at fremtiden er lys. Også for oss som trenger å ha noe å glede oss over på en ellers ganske grå bilutstilling.