- 
                    
                              Bilia Norge AS:Salgsleder, Mini Skøyen
- 
                    
                              Motor Forum Ålesund:Ettermarkedsleder
- 
                    
                              Møller Bil Asker og Bærum:Bruktbilselger
- 
                    
                              Toyota Haugesund AS:Salgssjef
- 
                    
                              Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:Fagtekniker
- 
                    
                              Xpeng Motors (Norway) AS:Customer Experience Manager
- 
                    
                              Bilbutikk1 as Avd Ås:Kundemottaker / Delelagermedarbeider
- 
                    
                              Sulland Lier:Mekaniker
- 
                    
                              Team Verksted AS:Mekaniker Otta
- 
                    
                              Frydenbø Bil Ålesund AS:Bilmekaniker
- 
                    
                              Alfie Bilskade AS:Biloppretter
- 
                    
                              BilXtra Skøyen AS avd Asker:Bilmekaniker
- 
                    
                              S. Rødsten Bilforretning AS:Bilmekaniker
- 
                    
                              Bilia Insignia:Salgsdirektør, Bilia Insignia
- 
                    
                              Tide Verksted AS:Mekaniker
- 
                    
                              Tide Verksted AS:Mekaniker
- 
                    
                              Tide Verksted AS, Avdeling Voss:Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
- 
                    
                              Auto-Benz AS:Bilmekaniker
- 
                    
                              Rettedal Bilkontroll AS:EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
BMW tarn helt ut
Tegn en bil ingen kan tro vil bli satt i produksjon var briefen. Vision Efficient Dynamics ble resultatet.
BMW, stakkar, har fått masse pepper fra potensielle kunder fordi CS Concept (Shanghai 2007) aldri ble satt i produksjon, enda så produksjonsferdig denne nydelige Karim Habib designen var. ”A romantic design” sa Chris Bangle, designsjef den gang, den gang. Så romantisk at den forble en drøm.
SE: CS Concept her
Den fella skulle ikke ungdommene som jobber under den nye designsjefen, Adrian van Hooydonk, gå i denne gang. Og vi kan godt si at Mario Majdandzic (eksteriør) og Jochen Paesen (interiør), har unngått å gjøre denne kjedelig konvensjonell.
Det skjer ting overalt og du må konsentrere deg for å forstå at det ikke er støy alt sammen, men faktisk store grader av nydelig harmoni, før det hele sprenges i filler igjen av linjer som på er full fart mot noe helt annet enn det vi opprinnelig trodde.
Hvis du skjønner hva jeg mener.
SE: Mange bilder og video av Vision EfficientDynamics
Det er ikke noen grunn her til å nevne 250 km/t og 4,8 til hundre, eller 99 gram/km – det er jo slike verdier BMW (nesten) når med sine produksjonsmodeller i dag. Og det med en tre-sylindret diesel på 1,5 liter og 163 hester er heller ikke noe å hekte seg opp i her, i dag.
For dette dreier seg om pur designglede. Dette er en spillkonsoll-bil, enda mer ekstrem enn Citroëns GT fra Paris i fjor, og at BMW, som stiller med verdens sobreste 5 Gran Turismo nede på gulvet, tillater slikt, kan bare bety at fremtiden er lys. Også for oss som trenger å ha noe å glede oss over på en ellers ganske grå bilutstilling.
 
         
         
         
         
         
         
         
         
         
         
         
         
         
         
         
         
         
         
         
         
         
         
         
         
         
         
         
         
         
         
        