-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Bilia Norge AS:
Takstmann, BMW Skøyen
-
Møller Bil Trondheim:
Nyttekjøretøyselger
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilmekaniker og PKK kontrollør
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Bilia X:
Plassjef, XPENG Lørenskog
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Hedin Performance Cars:
Servicemarkedsleder
-
Hedin Performance Cars:
Servicerådgiver
-
Hedin Performance Cars:
Delelagerekspeditør
-
Møller Bil Ensjø - Møller Bil Etterstad:
Bilmekanikere og fagteknikere
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Fagtekniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Bilglassmontør
-
Møller Bil AS:
Bruktbilselger
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
NAF Senter Bergen:
Bilmekaniker
-
RSA BIL Trondheim:
Selger nybil BYD
-
Bauda AS:
Daglig leder
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Team Verksted AS:
Varebilmekaniker og lastebilmekaniker
-
Tyretrust Norge AS:
Key Account Manager -Salgsansvarlig
-
Bilia Norge:
Bruktbilsjef, Hamar
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Selger Mercedes-Benz nyttekjøretøy
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Lexus Fredrikstad:
Salgskonsulent
-
MAN Truck & Bus:
Salgskonsulent Trucks
-
MAN Truck & Bus:
Key Account Manager
-
Motortechnik:
Kundemottaker og Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Nok et M-slipp, nå åpent
Det er et drøyt år siden BMW M6 Coupé kom på markedet. Nå følger cabrioleten etter for de som trenger en kjapp og luksuriøs hårtørker.
Åpenbaring
Nå er det selvsagt ingen stor overraskelse at de som foretrekker toppløs cruising, også skal få tilgang til den mest sportslige utgaven. Som i M6 Coupé og M5 sedan, er den samme V10-motoren på plass under panseret. Det betyr gromlåt i særklasse fra 507 hk og skikkelig skyv takket være et maks dreiemoment på 520 Newtonmeter.
Mens vi snakker detaljer kan vi jo ta med at den leveres med sekvensiell M gearkasse med Drivelogic, og at akselerasjonstesten skal kunne foretas på 4,8 sekunder. Toppfarten er elektronisk begrenset ved 250 km/t, og vil du gjøre noe med det må du nok i samme sleng fjerne turtallssperra som slår inn ved 8.250 o/min.
Likeverdig
Tester på Nordsløyfa viser at M6 Cabriolet kommer seg rundt den 20,8-kilometer lange, krevende banen like raskt som en Coupé gjør. SMG-kassen har 7 trinn og Drivelogic lar deg velge mellom hele 11 programmer slik at du kan finjustere geraskiftene etter smak og behag.
Med Launch Control aktivert gjør elektronikken alt i sin makt for å gi deg en optimal start og akselerasjon gjennom styring av gearkasse og den aktive bakdiffen.
Litt lenger
Aerodynamiske hjelpemidler i hekken som sørger for at bilen ikke letter i høye hastigheter, gjør M-utgaven fem centimeter lenger enn en vanlig 6-serie Cabriolet. 4,87 meter målet fra front til hekk, og da er den spesielle fronten med store luftinntak og hekken med to doble eksosrør inkludert.
Kalesjen er i tre lag, kjernen er lyd- og varmeisolerende og omkranses av et gummibelagt ytre lag og et lunt innertak. Når du kjører lukket er kalesjen formet slik at den danner et kupéaktig, buet tak. Og C-stolpen er utformet slik at den danner BMWs berømte Hofmeister kick.