BMW M6 Cabriolet
BMW M6 Cabriolet
BMW M6 Cabriolet
BMW M6 Cabriolet
BMW M6 Cabriolet
BMW M6 Cabriolet
BMW M6 Cabriolet
BMW M6 Cabriolet
BMW M6 Cabriolet
BMW M6 Cabriolet
BMW M6 Cabriolet
BMW M6 Cabriolet
BMW M6 Cabriolet
BMW M6 Cabriolet
BMW M6 Cabriolet
BMW M6 Cabriolet
BMW M6 Cabriolet
BMW M6 Cabriolet
BMW M6 Cabriolet
BMW M6 Cabriolet
BMW M6 Cabriolet
BMW M6 Cabriolet
BMW M6 Cabriolet
BMW M6 Cabriolet
BMW M6 Cabriolet
BMW M6 Cabriolet
BMW M6 Cabriolet
BMW M6 Cabriolet
BMW M6 Cabriolet
BMW M6 Cabriolet
BMW M6 Cabriolet
BMW M6 Cabriolet
BMW M6 Cabriolet
BMW M6 Cabriolet

Nok et M-slipp, nå åpent

Det er et drøyt år siden BMW M6 Coupé kom på markedet. Nå følger cabrioleten etter for de som trenger en kjapp og luksuriøs hårtørker.

Publisert Sist oppdatert

Åpenbaring
Nå er det selvsagt ingen stor overraskelse at de som foretrekker toppløs cruising, også skal få tilgang til den mest sportslige utgaven. Som i M6 Coupé og M5 sedan, er den samme V10-motoren på plass under panseret. Det betyr gromlåt i særklasse fra 507 hk og skikkelig skyv takket være et maks dreiemoment på 520 Newtonmeter.

Mens vi snakker detaljer kan vi jo ta med at den leveres med sekvensiell M gearkasse med Drivelogic, og at akselerasjonstesten skal kunne foretas på 4,8 sekunder. Toppfarten er elektronisk begrenset ved 250 km/t, og vil du gjøre noe med det må du nok i samme sleng fjerne turtallssperra som slår inn ved 8.250 o/min.

Likeverdig
Tester på Nordsløyfa viser at M6 Cabriolet kommer seg rundt den 20,8-kilometer lange, krevende banen like raskt som en Coupé gjør. SMG-kassen har 7 trinn og Drivelogic lar deg velge mellom hele 11 programmer slik at du kan finjustere geraskiftene etter smak og behag.

Med Launch Control aktivert gjør elektronikken alt i sin makt for å gi deg en optimal start og akselerasjon gjennom styring av gearkasse og den aktive bakdiffen.

Litt lenger
Aerodynamiske hjelpemidler i hekken som sørger for at bilen ikke letter i høye hastigheter, gjør M-utgaven fem centimeter lenger enn en vanlig 6-serie Cabriolet. 4,87 meter målet fra front til hekk, og da er den spesielle fronten med store luftinntak og hekken med to doble eksosrør inkludert.

Kalesjen er i tre lag, kjernen er lyd- og varmeisolerende og omkranses av et gummibelagt ytre lag og et lunt innertak. Når du kjører lukket er kalesjen formet slik at den danner et kupéaktig, buet tak. Og C-stolpen er utformet slik at den danner BMW’s berømte ”Hofmeister kick”.

Powered by Labrador CMS