-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
Ny entusiastbil under utvikling
Den som venter på en ny BMW M2, venter ikke forgjeves. Men fortsatt må du smøre deg med tålmodighet en stund til.
Da BMW lanserte sin nye 2-serie Coupé for noen uker siden, presenterte de M240i xDrive som «den foreløpige toppmodellen». Og her ser vi hvorfor – en ny M2 er utvilsomt under utvikling.
Disse ferske bildene av en testbil er tatt på Nürburgring, og for å sette prikken over i-en varter vår dyktige illustratør opp med rendering av slik han ser for seg det endelige produktet – attpåtil i flere friske farger.
M2 ble en gedigen suksess i Norge da den ble lansert for fem år siden, og siden den gang er det registrert 135 nye M2 pluss 41 av den enda mer ekstreme M2 Competition på norske skilter. Det er mer enn summen av M3, M4 og M5 i samme periode.
Alle de kjente karaktertrekkene er tilstede på neste generasjon M2, som de to doble, sentralt plasserte eksosrørene, utvidede skjermbuer og aerodynamisk utformede speilhus.
Den nye 2-serien er lengre og bredere enn den utgåtte modellen, og dette gjelder selvsagt også M2 – noe som gir grunnlag for økt stabilitet. Vi vet også at karosseriet er stivere enn i forgjengeren, så eneste aber kan være en liten vektøkning.
Under panseret vil BMW legge en klassisk 3-liters rekkesekser med twin turboteknologi, tilsvarende den som sitter i M3 og M4 samt X3 M og X4 M – dog i en noe nedtunet versjon.
Regn med at den får rundt 420 hester i standardutførelse og at det i tillegg kommer en Competition-utgave med enda mer pulver.
Bakhjulsdrift er sannsynlig, men se heller ikke bort fra at de topper med en firehjulsdrevet versjon med den avanserte M xDrive-teknologien som lar sjåføren velge ren bakhjulsdrift når han virkelig vil utfolde seg.
Neste generasjon M2 debuterer neppe offisielt før om et års tid, men i mellomtiden kan du jo hygge deg med disse renderingene og spionbildene.