-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Ny entusiastbil under utvikling
Den som venter på en ny BMW M2, venter ikke forgjeves. Men fortsatt må du smøre deg med tålmodighet en stund til.
Da BMW lanserte sin nye 2-serie Coupé for noen uker siden, presenterte de M240i xDrive som «den foreløpige toppmodellen». Og her ser vi hvorfor – en ny M2 er utvilsomt under utvikling.
Disse ferske bildene av en testbil er tatt på Nürburgring, og for å sette prikken over i-en varter vår dyktige illustratør opp med rendering av slik han ser for seg det endelige produktet – attpåtil i flere friske farger.
M2 ble en gedigen suksess i Norge da den ble lansert for fem år siden, og siden den gang er det registrert 135 nye M2 pluss 41 av den enda mer ekstreme M2 Competition på norske skilter. Det er mer enn summen av M3, M4 og M5 i samme periode.
Alle de kjente karaktertrekkene er tilstede på neste generasjon M2, som de to doble, sentralt plasserte eksosrørene, utvidede skjermbuer og aerodynamisk utformede speilhus.
Den nye 2-serien er lengre og bredere enn den utgåtte modellen, og dette gjelder selvsagt også M2 – noe som gir grunnlag for økt stabilitet. Vi vet også at karosseriet er stivere enn i forgjengeren, så eneste aber kan være en liten vektøkning.
Under panseret vil BMW legge en klassisk 3-liters rekkesekser med twin turboteknologi, tilsvarende den som sitter i M3 og M4 samt X3 M og X4 M – dog i en noe nedtunet versjon.
Regn med at den får rundt 420 hester i standardutførelse og at det i tillegg kommer en Competition-utgave med enda mer pulver.
Bakhjulsdrift er sannsynlig, men se heller ikke bort fra at de topper med en firehjulsdrevet versjon med den avanserte M xDrive-teknologien som lar sjåføren velge ren bakhjulsdrift når han virkelig vil utfolde seg.
Neste generasjon M2 debuterer neppe offisielt før om et års tid, men i mellomtiden kan du jo hygge deg med disse renderingene og spionbildene.