-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
Fiat Bravo med Alfa-gener
Bak betegnelsen 1.4 T-Jet Sport skjuler det seg en motorsterk og påkostet Bravo-versjon.
Turbotrykk
Ved hjelp av avansert turboteknikk vrir Fiat ut imponerende med både effekt og dreiemoment fra det lille motorvolumet, samtidig som et forbruk på 0,71 l/mil ved blandet kjøring så absolutt er godkjent. Vi snakker altså om at det står 150 hester ved spilltauet.
Når turboen får beskjed om å lade litt ekstra, ved hjelp av Sport-knappen på instrumentpanelet, stilles 230 Nm til disposisjon.
Ingen ting å si på trekkevnen! Motoren gjør altså sitt beste for å leve opp til Sport-betegnelsen, synd at gearkassen og styringen ikke følger opp i like sportslig ånd. Styringen er langt fra så kontant som vi forventer, og den gir også litt dvask tilbakemelding fra underlaget.
Sport Light
Gearsjaltingen er presis, men den sportslige følelsen ville fått et løft med kortere sjaltevei.
Hjulopphenget er meget sportslig satt opp, med 17-tommers dimensjon og 50-profil gummi (normaldimensjon for Bravo er 195/65 R15).
Enda mer sportslig, og tilsvarende mindre komfortabelt, vil det bli når bilen skifter over til sommerdekk i dimensjon 225/45 R17. Men la det ikke være noen tvil: Alfa-genene skinner mer gjennom i interiøret enn i kjøreopplevelsen.
FAKTA - Fiat Bravo T-Jet Sport
PRIS: kr. 293.000
MOTOR:
4-sylindret rekkemotor. 1368 ccm. 110 kW (150 hk) v/5500 o/min. 206 Nm v/2250 o/min (230 Nm v/overboost)
MÅL OG VEKT:
LxBxH: 434 x 179 x 150 cm
Akselavstand: 260 cm
Egenvekt m/fører: 1350 kg
Nyttelast: 435 kg
Maks. tilhengervekt: 1300 kg
Bagasjerom: 400 liter (VDA)
Dekk: 205/50 R15
YTELSER:
Aks. 0 - 100 km/t: 8,5 sek
Toppfart: 212 km/t
Forbruk blandet kjøring: 0,71 l/mil
CO2-utslipp: 167 g/km