-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Fiat Bravo med Alfa-gener
Bak betegnelsen 1.4 T-Jet Sport skjuler det seg en motorsterk og påkostet Bravo-versjon.
Turbotrykk
Ved hjelp av avansert turboteknikk vrir Fiat ut imponerende med både effekt og dreiemoment fra det lille motorvolumet, samtidig som et forbruk på 0,71 l/mil ved blandet kjøring så absolutt er godkjent. Vi snakker altså om at det står 150 hester ved spilltauet.
Når turboen får beskjed om å lade litt ekstra, ved hjelp av Sport-knappen på instrumentpanelet, stilles 230 Nm til disposisjon.
Ingen ting å si på trekkevnen! Motoren gjør altså sitt beste for å leve opp til Sport-betegnelsen, synd at gearkassen og styringen ikke følger opp i like sportslig ånd. Styringen er langt fra så kontant som vi forventer, og den gir også litt dvask tilbakemelding fra underlaget.
Sport Light
Gearsjaltingen er presis, men den sportslige følelsen ville fått et løft med kortere sjaltevei.
Hjulopphenget er meget sportslig satt opp, med 17-tommers dimensjon og 50-profil gummi (normaldimensjon for Bravo er 195/65 R15).
Enda mer sportslig, og tilsvarende mindre komfortabelt, vil det bli når bilen skifter over til sommerdekk i dimensjon 225/45 R17. Men la det ikke være noen tvil: Alfa-genene skinner mer gjennom i interiøret enn i kjøreopplevelsen.
FAKTA - Fiat Bravo T-Jet Sport
PRIS: kr. 293.000
MOTOR:
4-sylindret rekkemotor. 1368 ccm. 110 kW (150 hk) v/5500 o/min. 206 Nm v/2250 o/min (230 Nm v/overboost)
MÅL OG VEKT:
LxBxH: 434 x 179 x 150 cm
Akselavstand: 260 cm
Egenvekt m/fører: 1350 kg
Nyttelast: 435 kg
Maks. tilhengervekt: 1300 kg
Bagasjerom: 400 liter (VDA)
Dekk: 205/50 R15
YTELSER:
Aks. 0 - 100 km/t: 8,5 sek
Toppfart: 212 km/t
Forbruk blandet kjøring: 0,71 l/mil
CO2-utslipp: 167 g/km