-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Bristol kom tilbake
Etter en gjesteopptreden, kamuflert, på Goodwood i juni, er nå de offisielle bildene av den første nye Bristol på mer enn ti år sluppet.
Vi har visst det skulle skje. Helt siden et firma som heter Frazer-Nash i 2011 kjøpte restene av Bristol-boet. (Denne Frazer-Nash har forresten ikke noe med det opprinnelige Frazer Nash å gjøre, de som bygde kjedetrekksportsbilene, og senere noen hårete to-setere med Bristolmotorer).
Boet kom fra gamle Tony Crook, mannen som styrte Bristol egenrådig og eksentrisk siden han overtok det hele i femti-årene. Bristol VAR på en måte han – det skal bli spennende å se hvordan en ny Bristol uten Tony Crook vil klare seg.
Aero-inspirert
Fronten kunne vært løftet rett fra min egen 404 – den var igjen løftet rett fra luftinntakene fra vingene på Brabazon-flyet. Verdens største propell-fly som dessverre kom etter at alle skjønte vi kom til å reise med jetfly fra nå av.
Bristol har alltid vært noe for seg selv.
Hekkfinnene er også løftet direkte fra 404 – vi har vel ikke sett maken til finner overhodet, de siste 50 årene.
Men Bullet klarer å kombinere disse retro-sporene med litt Cobra-aktige kurver og linjer som får det hele til å balansere litt bedre.
Klassisk layout
Det arrangementet finner du ikke her, men du finner et annet gammelt minne under panseret. Før Bristol begynte å bruke Chryslers motorer var det den førkrigs BMW 328 sekssylindrede rekkemotoren som ble brukt. Effektivt modifisert selvfølgelig.
I den nye finner man også BMW, men nå en V8.
Hva som derimot ikke ligner på gamle dager er at den gang ble karosseriet håndbygget av aluminium. Det blir nok håndbygget i dag også, men av komposittmaterialer.
Bristol var aldri noen masseprodusent, 404 ble det for eksempel bygget noen-og-førti av. Denne blir jo en vanlig bil i forhold. 70 stykker skal bygges, til en pris av £ 250.000.
Den første skal leveres i 2017 – 70 år etter at Bristol begynte med biler – og det vil ta et år å bygge dem alle sammen.
Etter det skal vi få en hybrid med tak, blir vi fortalt. Det finnes mange planer fremover.
Selv lurer jeg fremdeles på om det ikke er like greit å la de døde hvile i fred. Men kanskje vil en nærmere titt på den nye Bullet gjøre meg litt mer overbærende.