- 
                    
                              Bilia Norge AS:Salgsleder, Mini Skøyen
- 
                    
                              Motor Forum Ålesund:Ettermarkedsleder
- 
                    
                              Møller Bil Asker og Bærum:Bruktbilselger
- 
                    
                              Toyota Haugesund AS:Salgssjef
- 
                    
                              Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:Fagtekniker
- 
                    
                              Xpeng Motors (Norway) AS:Customer Experience Manager
- 
                    
                              Bilbutikk1 as Avd Ås:Kundemottaker / Delelagermedarbeider
- 
                    
                              Sulland Lier:Mekaniker
- 
                    
                              Team Verksted AS:Mekaniker Otta
- 
                    
                              Frydenbø Bil Ålesund AS:Bilmekaniker
- 
                    
                              Alfie Bilskade AS:Biloppretter
- 
                    
                              BilXtra Skøyen AS avd Asker:Bilmekaniker
- 
                    
                              S. Rødsten Bilforretning AS:Bilmekaniker
- 
                    
                              Bilia Insignia:Salgsdirektør, Bilia Insignia
- 
                    
                              Tide Verksted AS:Mekaniker
- 
                    
                              Tide Verksted AS:Mekaniker
- 
                    
                              Tide Verksted AS, Avdeling Voss:Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
- 
                    
                              Auto-Benz AS:Bilmekaniker
- 
                    
                              Rettedal Bilkontroll AS:EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Tekniske data
God sikkerhet
Mondeo var blant de aller første bilene med kollisjonsputer (størrelse EU small) og ABSbremser som standardutstyr. Beltestrammere, anti-skliseter og sidebjelker hører også med. Solid kupestruktur beskytter godt. I en tysk kollisjonstest i 1993 (55 km/t mot betongvegg) fikk den tre av fire stjerner med lav skaderisiko for hode og overkropp, middels for nedre regioner. Fra 1996: Større kollisjonsputer pluss trepunktsbelte og hodestøtte på midtplassen i baksetet. Fra 1999: Sideputer foran.
Ford Mondeo 1.8 1993
Motor: 1,8/115 hk: 158 Nm/3750 omdr. Toppfart: 195 km/t. 0-100 km/t: 11,0 sek. Forbruk: 0,85 liter/mil.
2,0/136 hk: 180 Nm/4000 o/min. 204 km/t. 9,6 sek. 0,91 liter/mil. 
2,5 V6/170 hk (fra 1994): 220 Nm/4250 o/min. 224 km/t. 8,3 sek. 0,95 liter/mil. 
1,8 TD/90 hk: 178 Nm/2000 o/min. 181 km/t. 13,2 sek. 0,63 liter/mil.
Lengde/bredde/høyde: Sedan/kombikupe: 448/-137/175 cm. Stasjonsvogn: 463/139/175 cm. 
Akselavstand: 270 cm.
Bagasjevolum: Sedan: 480 liter. Kombikupe: 470 liter. Stasjonsvogn: 650-1650 liter. 
Egenvekt: 1265 - 1405 kilo.
Dekk: 185/65R14 (Si: 195/60R14)
Fra år til år
1993: Sierra avløses av Mondeo. 4-dørs sedan, 5-dørs kombikupe, 5-dørs stasjonsvogn. Forhjuls- eller firehjulsdrift.
1994: Menyen utvides med 2,5-liters V6/170 hk. 
1995: Firehjulsdrift utgår. 
1996: Ansiktsløfting med ny front, ny hekk og forbedret interiør. Bedre benplass i baksetet. Større kollisjonsputer. Senket effekt fra 136 til 130 hk på 2,0-liter. Mondeo 1,6/90 hk blir grunnmodell. Toppfart 180 km/t. 0-100 km/t: 13,4 sek. Forbruk: 0,76 liter/mil.
1998: Startsperre. 
1999: Sideputer. 
2000: Helt ny Mondeo-generasjon lanseres på høsten.
 
         
         
         
         
         
         
         
         
         
         
         
         
         
         
         
         
         
         
        