-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Marketing Communications Specialist
Mazda Motor Norge
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Serviceleder Bilskade
Gromstad Auto AS:
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Daglig leder
Bilbransjens Opplæringskontor AS, Bergen
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
-
Teamleder
Toyota Romerike AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Asker og Bærum AS
-
Kunderådgiver Logistikk
Toyota Asker og Bærum AS
-
Delelageransvarlig
AutoIn bilskadesenter AS
Mercedes utvikler ny nisjemodell
Mercedes har et uttalt mål om å redusere antall modeller, ikke minst gjelder det biler med begrenset salgspotensial. Likevel finner de plass til en ny modell som skal på markedet om et par år.
Bilen på bildene en ny mellomstor cabriolet, men ifølge AutoExpress skal den skal verken hete C-Klasse eller E-Klasse. Derimot tar den i bruk en ny betegnelse som Mercedes har ruget på noen år – CLE.
Nykommeren blir erstatning for to modeller, den allerede utgåtte C-Klasse Cabriolet samt E-Klasse Cabriolet som forsvinner ved neste generasjonsskifte. Roadsteren SLC er også gått ut av produksjon.
Mercedes har nærmere 50 modeller i porteføljen, og nå renner det i tillegg inn en rekke nye EQ-modeller, så det er på høy tid å foreta noen utrensninger.
AutoExpress hevder at nye CLE kommer på markedet i 2023, og som vi har fortalt tidligere har den en ny SL utviklet av AMG foran seg i køen. Du finner ferske bilder av denne i mer avkledd drakt i galleriet.
På samme måte som BMWs nye 4-serie skiller seg mer fra 3-serien enn tidligere, vil også Mercedes CLE få sin egen personlighet i stedet for å være et derivat av C- eller E-Klassemodellene.
Trolig skal CLE bygges på samme MRA-2 plattform som C-Klasse og S-Klasse, ikke på plattformen som er under utvikling av AMG. Det betyr at den kan benytte både 4- og 6-sylindrede motorer for å tilfredsstille kunder med ulike ønsker og budsjetter.
Nye C-Klasse tilbys utelukkende med firere, selv neste generasjon C 63 AMG forventes å benytte en toliter med turbo og hybridteknologi. Om Mercedes likevel skulle ønske å tilby en 6-sylindret CLE, kan de bare gå i delehylla til S-Klasse og hente mildhybrid 3-literen med turbo.
Selv om bilen på bildene er en cabriolet tror eksperter hos AutoExpress det også vil komme en 2-dørs coupé CLE, men ingen firedørs coupé siden den nisjen ivaretas av CLA og CLS.