-
Bilskadereparatør
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Mekaniker
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Dal
-
Bilberger
REDGO Norway AS avd Oslo
-
Bilansvarlig
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Kunderådgiver
Toyota Østfold AS
-
Salgskonsulent Næring
Toyota Romerike AS
-
Salgskonsulent
Porsche Center Son AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Mastemyr
-
Innkjøpsansvarlig
Motor Part AS
-
Bilmekaniker
Sør Caravan AS
-
Mekaniker/tekniker
Birger N. Haug AS avd Asker og Bærum
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Gardermoen
-
Oppretter
Volmax
-
Bruktbilselger
Bertel O. Steen Vestfold AS
-
Næringsselger
RøhneSelmer AS
-
Digital innkjøper
Autoproff Norge AS
-
Digital selger
Autoproff Norge AS
-
Senterleder
NAF senter Stavanger
-
Mekaniker
Birger N. Haug Oslo
-
Teamleder
Birger N. Haug Oslo
-
Takstmann
AutoIn bilskadesenter AS
-
Sales Specialist
Axalta Coating Systems Norway AS
Her er C-Klasse Cabriolet
Med C-Klasse Cabriolet blir endelig familien komplett. Og Mercedes har valgt den klassiske løsningen for toppen.
Med sedan og stasjonsvogn godt etablert i markedet, er det de mest sportslige utgavene av C-Klassen som står for tur i år. Coupéen fikk vi presentert i Frankfurt sist høst, og i Genève står altså den åpne utgaven for tur.
De to har mye til felles, både når det gjelder fysiske mål og teknikk. Men selv om Mercedes har valgt kalesje i stedet for automatisk hardtop, stjeler taket plass i bagasjerommet. Med taket på er kapasiteten 360 liter, når det åpnes reduseres den til 285 liter.
Åpen komfort
For å muliggjøre åpen kjøring for flest mulig året rundt tilbyr Mercedes å utstyre bilen med Aircap som reduserer trekken inne i bilen, samt Airscarf som gir en deilig strøm av varm luft rundt nakken.
Kalesjen leveres i standard sort utførelse, eller i en flerlags støydempende utgave i fargene mørk brun, mørk blå, mørk rød eller sort. Sistnevnte reduserer støy og vindsus betydelig og vil nok gi ekstra komfort for den som skal benytte cabrioleten som helårsbil i Norge.
Taket lukkes eller åpnes automatisk på 20 sekunder mens man cruiser i hastigheter på inntil 50 km/t. Baksetene er individuelle og kan legges ned 50:50 for frakt av lange gjenstander.
Chassiset, som er 15 mm lavere enn på sedanen, leveres med stålfjærer og selektiv demping som standard. Som tilleggsutstyr tilbyr Mercedes sportsunderstell med strammere fjærer og dempere, samt Airmatic luftfjæring.
Åtte motorer
To dieselmotorer og seks bensinmotorer tilbys i første omgang. Den minste er en 1,6-liter i C 180 mens toppmodellen, Mercedes-AMG har en V6 med 367 hester. Snart dukker nok også toppmodellene C 63 og C 63 S fra AMG opp.
Alle motorer kan kombineres med 9G-Tronic automatgirkasse, og 4Matic firehjulsdrift er standard i kombinasjon med de kraftigste motorene og tilleggsutstyr for to andre.
Sylindere | Volum (ccm) | Effekt | Nm | Forbruk l/mil | CO2 (g/km)* | 0-100 km/t (s) | Toppfart | |
C 220 d (4MATIC) | 4/rekke | 2143 | 125/170 | 400 | 0,45 (0,50) | 116 | 8.3 | 231 |
C 250 d | 4/rekke | 2143 | 150/204 | 500 | 0,46 | 121 | 7.2 | 243 |
C 180 | 4/rekke | 1595 | 115/156 | 250 | 0,60 | 135 | 8.9 | 222 |
C 200 (4MATIC) | 4/rekke | 1991 | 135/184 | 300 | 0,60 | 136 | 8.2 | 235 |
C 250 | 4/rekke | 1991 | 155/211 | 350 | 0,62 | 140 | 6.9 | 244 |
C 300 | 4/rekke | 1991 | 180/245 | 370 | 0,67 | 151 | 6.4 | 250 |
C 400 4MATIC | 6/V | 2996 | 245/333 | 480 | 0,80 | 181 | 5.2 | 250 |
C 43 4MATIC | 6/V | 2996 | 270/367 | 520 | 0,83 | 190 | 4.8 | 250 |