-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Mer krefter i C-Klasse
Mercedes-Benz lanserer to nye V6-motorer til C-Klasse. C320 CDI og C350 blir tilgjengelige i alle tre karosseriformer, sedan, stasjonsvogn og Sport Coupé.
C320 CDI blir kraftigste dieselvariant i C-Klassen. Med 224hk har den fått 32 prosent høyere effekt enn sin 5-sylindrede forgjenger, C270 CDI. I kombinasjon med den 7-trinns 7G-Tronic gearkassa byr bilen på et maks dreiemoment på 510 Newtonmeter – en økning på 27%. Akselerasjonen til 100 km/t foretas på 6,9 sekunder og 60 – 120 km/t på 6,2 sekunder. Dermed bør skeptikerne få øynene opp for at dieselbiler ikke lenger er noen sinker på veien.
Motoren har et veivhus i aluminium (Norsk Hydro) med innstøpte sylinderforinger i støpejern, noe som gir den en vekt på beskjedne 208kg. Med tredje generasjon CDI-teknologi har Mercedes forbedret common-rail innsprøytingssystemet slik at drivstofføkonomi, utslippsverdier og forbrenningsstøy er optimalisert.
Foretrekker du å tanke bensin er C350 det nye alternativet. Den erstatter den 5-sylindrede C320, og med sine 272hk byr den på 25% mer effekt og et maks dreiemoment som har økt fra 310 til 350 Newtonmeter. Kombinert med 7G-Tronic gearkasse gjør den 0 til 100 på 6,4 sekunder og 60 til 120 på 6,1.
Begge de nye motorene er tilgjengelige i C-Klasse i løpet av våren og er allerede på plass i de større Mercedes-klassene.