-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Mer krefter i C-Klasse
Mercedes-Benz lanserer to nye V6-motorer til C-Klasse. C320 CDI og C350 blir tilgjengelige i alle tre karosseriformer, sedan, stasjonsvogn og Sport Coupé.
C320 CDI blir kraftigste dieselvariant i C-Klassen. Med 224hk har den fått 32 prosent høyere effekt enn sin 5-sylindrede forgjenger, C270 CDI. I kombinasjon med den 7-trinns 7G-Tronic gearkassa byr bilen på et maks dreiemoment på 510 Newtonmeter – en økning på 27%. Akselerasjonen til 100 km/t foretas på 6,9 sekunder og 60 – 120 km/t på 6,2 sekunder. Dermed bør skeptikerne få øynene opp for at dieselbiler ikke lenger er noen sinker på veien.
Motoren har et veivhus i aluminium (Norsk Hydro) med innstøpte sylinderforinger i støpejern, noe som gir den en vekt på beskjedne 208kg. Med tredje generasjon CDI-teknologi har Mercedes forbedret common-rail innsprøytingssystemet slik at drivstofføkonomi, utslippsverdier og forbrenningsstøy er optimalisert.
Foretrekker du å tanke bensin er C350 det nye alternativet. Den erstatter den 5-sylindrede C320, og med sine 272hk byr den på 25% mer effekt og et maks dreiemoment som har økt fra 310 til 350 Newtonmeter. Kombinert med 7G-Tronic gearkasse gjør den 0 til 100 på 6,4 sekunder og 60 til 120 på 6,1.
Begge de nye motorene er tilgjengelige i C-Klasse i løpet av våren og er allerede på plass i de større Mercedes-klassene.