-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
Mer krefter i C-Klasse
Mercedes-Benz lanserer to nye V6-motorer til C-Klasse. C320 CDI og C350 blir tilgjengelige i alle tre karosseriformer, sedan, stasjonsvogn og Sport Coupé.
C320 CDI blir kraftigste dieselvariant i C-Klassen. Med 224hk har den fått 32 prosent høyere effekt enn sin 5-sylindrede forgjenger, C270 CDI. I kombinasjon med den 7-trinns 7G-Tronic gearkassa byr bilen på et maks dreiemoment på 510 Newtonmeter – en økning på 27%. Akselerasjonen til 100 km/t foretas på 6,9 sekunder og 60 – 120 km/t på 6,2 sekunder. Dermed bør skeptikerne få øynene opp for at dieselbiler ikke lenger er noen sinker på veien.
Motoren har et veivhus i aluminium (Norsk Hydro) med innstøpte sylinderforinger i støpejern, noe som gir den en vekt på beskjedne 208kg. Med tredje generasjon CDI-teknologi har Mercedes forbedret common-rail innsprøytingssystemet slik at drivstofføkonomi, utslippsverdier og forbrenningsstøy er optimalisert.
Foretrekker du å tanke bensin er C350 det nye alternativet. Den erstatter den 5-sylindrede C320, og med sine 272hk byr den på 25% mer effekt og et maks dreiemoment som har økt fra 310 til 350 Newtonmeter. Kombinert med 7G-Tronic gearkasse gjør den 0 til 100 på 6,4 sekunder og 60 til 120 på 6,1.
Begge de nye motorene er tilgjengelige i C-Klasse i løpet av våren og er allerede på plass i de større Mercedes-klassene.