-
Produksjonsleder
Møller Bil Skadesenter Alnabru
-
Bilmekaniker
Stårheim Bilverksted AS
-
Tekniker
Per Aaland A/S
-
Prosjektleder
RSA Bil Drammen
-
Avdelingsleder
Etac Bil AS:
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
Customer success – kundekonsulent
DRIVE MOBILITY AS
-
Bilselger
Kverneland Bil AS
-
Driftsleder Bilskade
Birger N. Haug AS avd Oslo
-
Mekaniker
Herøy Bil & Maskin AS
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Teamleder
Birger N. Haug AS avd Oslo
-
Nyhetsredaktør/frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
-
Bilmekaniker
Nes Bilelektro AS
-
Inne Tekniker
NDS Group AS
-
Tekniker
Toyota Sør AS
Citroën på etanol
Nå lanserer Citroën sin første europeiske modell for etanol. Men teknologien er allerede godt kjent for det franske selskapet.
I Brasil utgjorde nemlig biler for etanol hele 65 % av selskapets volum i 2006, og hittil i år er andelen steget til 85 %. Det var derfor naturlig for Citroën å overlate produksjonen av den nye motoren til sitt datterselskap i Brasil.
C4 BioFlex er på plass i Europa fra september – først i de etanolvennlige regimene i Sverige og Frankrike for deretter å bli skipet til andre europeiske land. Norske kunder vil få tilgang til de første bilene mot slutten av året.
E-rabatt
Det er en 1,6-liters motor som er modifisert for å kunne kjøres på alt fra 95 blyfri til bensin tilsatt 85 prosent etanol – såkalt E85 som du nå kan tanke ved utvalgte stasjoner i sentrale strøk. I Norge får biler for E85 en avgiftsreduksjon på kr 10.000.
Når bilen kjøres på E85 yter den 113 hk (mot 110 på 95 oktan) og har et dreiemoment på 153 Nm (i stedet for 147) ved 4.000 omdreininger.
Citroën er allerede blant de flinkeste i klassen når det gjelder lave utslipp, og C4 BioFlex er et nytt tiltak i riktig retning selv om den neppe blir noen volumselger.