-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Citroën på etanol
Nå lanserer Citroën sin første europeiske modell for etanol. Men teknologien er allerede godt kjent for det franske selskapet.
I Brasil utgjorde nemlig biler for etanol hele 65 % av selskapets volum i 2006, og hittil i år er andelen steget til 85 %. Det var derfor naturlig for Citroën å overlate produksjonen av den nye motoren til sitt datterselskap i Brasil.
C4 BioFlex er på plass i Europa fra september – først i de etanolvennlige regimene i Sverige og Frankrike for deretter å bli skipet til andre europeiske land. Norske kunder vil få tilgang til de første bilene mot slutten av året.
E-rabatt
Det er en 1,6-liters motor som er modifisert for å kunne kjøres på alt fra 95 blyfri til bensin tilsatt 85 prosent etanol – såkalt E85 som du nå kan tanke ved utvalgte stasjoner i sentrale strøk. I Norge får biler for E85 en avgiftsreduksjon på kr 10.000.
Når bilen kjøres på E85 yter den 113 hk (mot 110 på 95 oktan) og har et dreiemoment på 153 Nm (i stedet for 147) ved 4.000 omdreininger.
Citroën er allerede blant de flinkeste i klassen når det gjelder lave utslipp, og C4 BioFlex er et nytt tiltak i riktig retning selv om den neppe blir noen volumselger.