-
Hedin Performance Cars:
Servicemarkedsleder
-
Hedin Performance Cars:
Servicerådgiver
-
Hedin Performance Cars:
Delelagerekspeditør
-
Møller Bil Ensjø - Møller Bil Etterstad:
Bilmekanikere og fagteknikere
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Fagtekniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Bilglassmontør
-
Møller Bil AS:
Bruktbilselger
-
Namdal Bilskade AS:
Skaderådgiver og bilskadereparatør
-
NAF Senter Bergen:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Trondheim:
Nyttekjøretøyselger
-
RSA BIL Trondheim:
Selger nybil BYD
-
Bauda AS:
Daglig leder
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Team Verksted AS:
Varebilmekaniker og lastebilmekaniker
-
Tyretrust Norge AS:
Key Account Manager -Salgsansvarlig
-
Bilia Norge:
Bruktbilsjef, Hamar
-
Carstore:
Junior innkjøper
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Selger Mercedes-Benz nyttekjøretøy
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produkt og Handover Spesialist
-
Lexus Fredrikstad:
Salgskonsulent
-
MAN Truck & Bus:
Salgskonsulent Trucks
-
MAN Truck & Bus:
Key Account Manager
-
Motortechnik:
Kundemottaker og Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Porsche Center Oslo:
Selger nye Porsche
-
MyCar:
Bilselger
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Spionbilder: Ford Capri
Gamle navn vekkes til live
Her er de første bildene av Fords andre elbil basert VW-gruppen MEB-plattform. Den børster støv av nok en kjent og kjær modellbetegnelse.
Enten har Fords navneavdeling gått tom for ideer, eller så har de funnet ut at gamle betegnelser fortsatt klinger bra i europeiske ører. Det er jo ikke så lenge siden Puma gjenoppsto etter mange års dvale heller.
Ford har avslørt at de skal bygge (minst) to modeller på VW-gruppens MEB-plattform. De viste sågar et teaserbilde av begge i våres.
Den første blir Explorer som vi har fått presentert, men som vi også vet blir forsinket. Den andre ser vi på disse ferske bilene, og vi kjenner igjen lyssignaturen på et par av bildene fra vårens teaser.
Nå kan Explorer-navnet føre til en viss forvirring, for det fins jo en amerikansk-bygget SUV med samme navn som også selges i Europa.
Men nykommeren skal hete Capri – og det er en betegnelse du skal være godt voksen for å huske. Vi må nemlig tilbake til perioden 1969-86 for å finne den forrige Capri. Den gang en sporty coupé som gjerne ble omtalt som en europeisk Mustang.
Også nye Capri kan med godvilje omtales som en coupé, men av det moderne slaget med fem dører som også går under betegnelsen crossover.
Det er jo nærliggende å sammenligne med Volkswagens ID.4 / ID.5, eller Enyaq og Q4 e-tron som alle er bygget på samme plattform i to karosseriformer.
Du kan regne med at Capri får tilsvarende batteripakker og drivlinjer som Explorer, inklusiv valg mellom bakhjuls- og firehjulsdrift.
Og siden Explorer først kommer sommeren 2024, må du antagelig vente til 2025 om du foretrekker en Capri.
Så får vi se om fremtiden bringer en ny Consul, Cortina, Escort eller Sierra – Ford har nok av klassiske betegnelser å vekke til live.