-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
![Ford Capri](https://image.bilnorge.no/4072541.webp?imageId=4072541&width=960&height=548&format=jpg)
Spionbilder: Ford Capri
Gamle navn vekkes til live
Her er de første bildene av Fords andre elbil basert VW-gruppen MEB-plattform. Den børster støv av nok en kjent og kjær modellbetegnelse.
Enten har Fords navneavdeling gått tom for ideer, eller så har de funnet ut at gamle betegnelser fortsatt klinger bra i europeiske ører. Det er jo ikke så lenge siden Puma gjenoppsto etter mange års dvale heller.
Ford har avslørt at de skal bygge (minst) to modeller på VW-gruppens MEB-plattform. De viste sågar et teaserbilde av begge i våres.
Den første blir Explorer som vi har fått presentert, men som vi også vet blir forsinket. Den andre ser vi på disse ferske bilene, og vi kjenner igjen lyssignaturen på et par av bildene fra vårens teaser.
Nå kan Explorer-navnet føre til en viss forvirring, for det fins jo en amerikansk-bygget SUV med samme navn som også selges i Europa.
Men nykommeren skal hete Capri – og det er en betegnelse du skal være godt voksen for å huske. Vi må nemlig tilbake til perioden 1969-86 for å finne den forrige Capri. Den gang en sporty coupé som gjerne ble omtalt som en europeisk Mustang.
Også nye Capri kan med godvilje omtales som en coupé, men av det moderne slaget med fem dører som også går under betegnelsen crossover.
Det er jo nærliggende å sammenligne med Volkswagens ID.4 / ID.5, eller Enyaq og Q4 e-tron som alle er bygget på samme plattform i to karosseriformer.
Du kan regne med at Capri får tilsvarende batteripakker og drivlinjer som Explorer, inklusiv valg mellom bakhjuls- og firehjulsdrift.
Og siden Explorer først kommer sommeren 2024, må du antagelig vente til 2025 om du foretrekker en Capri.
Så får vi se om fremtiden bringer en ny Consul, Cortina, Escort eller Sierra – Ford har nok av klassiske betegnelser å vekke til live.