-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Cayenne med særpreg
Dersom du syns en vanlig Porsche Cayenne er for ordinær, kan TechArt lage en spesialutgave til deg.
Tyske TechArt er ingen nykommer på markedet – de har holdt på med å foredle Porsche-modeller av alle slag siden slutten av 1980-tallet.
Magnum kaller de sin versjon av Porsche Cayenne, og den alene er ifølge TechArt levert i over 1200 eksemplarer fordelt på tre generasjoner.
Kunden kan selv avgjøre i hvor stor grad TechArt skal modifisere den opprinnelige Porsche-modellen, men om han går for full pakke kan den etter forvandlingen se ut som bilen på bildene.
Styling-elementene erstatter de originale komponentene og benytter de samme monteringspunktene. De lakkeres av TechArt i den originale lakken.
Detaljkunst
Alternativt kan deler av fronten og panseret leveres i karbonfiber med matt eller klar (lakkert) overflate. Det samme gjelder den markante hekkspoileren og diffuseren. Eksosrørene er støpt i rustfritt stål, kledd med karbonfiber.
TechArt presiserer at de tar hensyn til alle muligheter som ligger i originalmodellene med hensyn til tilpasninger for alle markeder og for alle typer ekstrautstyr, som radaren til den adaptive cruise-kontrollen og sensorene til parkeringsassistenten.
Og selvsagt tar de hensyn til at mange Cayenne-eiere har utstyrt bilen med originalt hengerfeste, eller de monterer et for deg. Når det skal brukes fjerner du med enkle grep, uten verktøy, diffuseren.
Mer muskler
Ekstra effekt kan også TechArt hjelpe deg med. Som eksempel nevner de at Cayenne S Diesel kan få 35 ekstra hester, fra de opprinnelige 385. Den nedtunede 211-hesteren som selges i Norge nevnes ikke, men de kan nok minst gjøre tilsvarende med denne.
For Cayenne Turbo har de to alternative kit – det minste øker effekten med 80 hk mens det kraftigste gir deg hele 180 hk ekstra.
Når motoren i utgangspunktet har 520 hk betyr det at du kan få en bombe med hele 700 hester og 920 Newtonmeter.
Kreftene leveres i to nivåer – normalt har du 640 hk til disposisjon ved bånn gass, mens du ved å trykke på Sport-knappen henter ut alle 700. Da er det ifølge TechArt mulig å gjøre 0-100 km/t på 4,1 sekund mens toppfarten er oppgitt til 295 km/t.
Ellers tilbyr TechArt forskjellige felger i dimensjoner opp til 22 tommer, luftfjæring og kraftige bremser.
En artig gimmick i forbindelse med luftfjæring er Automatic Parking Level som senker bilen betydelig når den står parkert og skiller den ut fra mengden.
Du kan få akkurat det interiøret du ønsker – enten basert på egne ideer, eller på forslag fra TechArt. Velg og vrak.