-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Noen skuffelser i Euro NCAP-sikkerhetstest
Ikke alle nådde opp til fem stjerner i siste runde fra testorganisasjonens utfordrende test.
Fem: på topp.
Fem: ikke på topp!
Ti nye biler er sikkerhets-testet. Bare halvparten fikk toppscore.
Fem av bilene fikk med andre ord fem stjerner, og tilhørende høy karakter for de mange underområdene som nå behandles i detalj.
Forholdvis overraskende for mange var det utvilsomt at alle disse fem var kinesiske merker. Av de fem som måtte nøye seg med fire stjerner var to kinesiske, de tre andre kom fra «modne» produsenter.
Det var to Chery-modeller som endte under streken: Tiggo 7 og Tiggo 8, som ikke er Norges-aktuelle. Begge på grunn av svake prestasjoner i sidekollisjonstesten.

De under streken
En av disse modellene ble testet om igjen etter at Chery sa de hadde ordnet et problem med en side-airbag (beregnet på beskyttelse av barn), men den endte allikevel fremdeles på fire stjerner.
Hyundai hadde et problem med førerdøren på sin kompakte Inster. Den holdt seg ikke lukket under testen.
Den fikk langt fra noen strykkarakter, men testmyndigheten så at det var fremdeles muligheter for forbedringer.
Personbilutgaven av Fords Tourneo Courier ble opprinnelig testet i fjor og måtte se at resultatet endte med tre stjerner. Nå var den tilbake etter at det var innført forbedringer. Men ikke flere enn at den stoppet på fire stjerner.
Det er særlig for baksete-passasjerene det er sørget for høyere sikkerhet, men fremdeles scorer for eksempel sikkerhets-assistene lavt.
Det gjelder forresten også for Fords Puma, men den har åpenbart fremdeles 2022-spesifikasjoner.
Best i klassen
Femstjerners-bilene er en representativ kvintett med nye kinesiske modeller.
Polestar 4 gjør seg spesielt bemerket med en score på innvendig beskyttelse av voksne på 92 % , mens Lynk & Co 02 var den gjeveste på sikkerhetsassistenter.
Zeekr 07 kommer høyt under rubrikken innvendig beskyttelse av barn, mens MG P9 EV var spesielt omsorgsfull overfor fotgjengere og andre eksterne brukere av veien.
Omoda 9 ligger også høyt på innvendig beskyttelse av både store og små.
- Etter Covid og med innmarsjen av elektriske biler har industrien økt bilenes sikkerhet i dramatisk grad, påstår dr. Aled Williams, programdirektør i Euro NCAP.
-Vi vet at det er en stor utfordring å klare et fem stjerners resultat, men det er en utfordring som er verdt å jobbe for siden fordelene med slike konstruksjoner kommer så mange flere til gode, enn bare de inne i bilen, sier han.
Resultatene per hovedkategori:

