-
Produksjonsleder
Møller Bil Skadesenter Alnabru
-
Bilmekaniker
Stårheim Bilverksted AS
-
Tekniker
Per Aaland A/S
-
Prosjektleder
RSA Bil Drammen
-
Avdelingsleder
Etac Bil AS:
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
Customer success – kundekonsulent
DRIVE MOBILITY AS
-
Bilselger
Kverneland Bil AS
-
Driftsleder Bilskade
Birger N. Haug AS avd Oslo
-
Mekaniker
Herøy Bil & Maskin AS
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Teamleder
Birger N. Haug AS avd Oslo
-
Nyhetsredaktør/frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
-
Bilmekaniker
Nes Bilelektro AS
-
Inne Tekniker
NDS Group AS
-
Tekniker
Toyota Sør AS
-
Bilmekaniker
Toyota Romerike AS
-
Kunderådgiver
Toyota Romerike AS
-
Kundevert
Toyota Østfold AS
-
Kunderådgiver
Toyota Asker og Bærum AS
GMs viktigste
Det er fortsatt de store pickupene og Full Size SUVene som topper salgsstatistikken i USA. Nå viser GM sine 2015-modeller.
Det kan nok høres ut som en skrivefeil, men GM definerer disse som 2015-modeller selv om vi bare er ni måneder inn i 2013.
Hos Chevrolet heter modellen Suburban og Tahoe, mens GMC betegner sine som Yukon og Denali.
Men skulle tro at interessen for store, bensinslukende monstre var for nedadgående i disse tider med økt fokus på miljø, og amerikanernes frustrasjon over høye bensinpriser.
Men nei da – Chevrolet alene solgte 117.000 av sine modeller i 2012, og etter første halvår 2013, kan de notere seg for en økning på 16 prosent.
Den første Suburban ble lansert i 1935 og betegnes av GM som oppfinneren av segmentet «Full Size SUV», men i dag er det Tahoe som er segmentleder.
2015 Suburban markerer dermed 80-årsjubileum for modellen og er 12. generasjon.
Bilene har fått en del ny teknologi på sikkerhets- og underholdningsfronten, i tillegg til at komforten skal være vesentlig forbedret.
Under panseret sitter det selvsagt V8-motorer. Chevrolet-modellene har en 5,3-liter med 355 hester og et dreiemoment på 519 Newtonmeter, mens de som kjøper en GMC i tillegg til 5,3-literen også tilbys en 6,2-liter med 420 hk / 610 Nm.
En viktig egenskap for amerikanske kunder er at bilene kan trekke tilhengere på mellom 3,5 og fire tonn.
Motorene har «cylinder on demand» som kutter fire sylindre når belastningen er lav for å spare drivstoff, og FlexFuel medfører at de kan kjøres på bio-etanol.
Bilene skal bygges i Arlington, Texas, og dette er selvsagt en stat der interessen for disse bilene er meget stor. De første bilene leveres til kunder i løpet av første kvartal 2014.