-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Pongo AS:
Konsernsjef
-
Bilia X:
Salgsdirektør, Xpeng
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
Chevrolet tilbake til Japan
En av de store debutene på årets Tokyo-utstilling, i hvert fall for de sentimentale, er den nye Chevrolet Cruze. Riktignok utviklet i tett samarbeide med lokal partner Suzuki, og skal bli bygget av dem, men allikevel: den første japansk-bygde Chevrolet siden krigen.
Frem mot 1940 surnet det hele til, japanerne fikk i gang sin egen produksjon og de utenlandseide fabrikkene måtte forholde seg til kvoter. Den sank snart til under 10.000 biler årlig, og etter Pearl Harbour sank produksjonen selvfølgelig til null. Etter det har det bare vært forsøk på eksport av amerikanske biler, Men aldri i det omfang vi hadde håpet på, sa GMs folk da de avduket sin nye Cruze rett før utstillingens åpning.
På en måte er også Cruze den gamle GM/Suzuki-alliansen snudd på hodet. For GM har tidligere solgt Suzukier hjemme i USA under Chevrolet Geo-navnet som et amerikansk produkt, inntil Saturn helt tok over kompakt-rollen.
Nå er det vanskelig å se på Cruze som annet enn et symbol. Ut fra spesifikasjonene er det i hvert fall ikke mulig å finne noen spesielle finesser, og det starter på en pris 20% over den japanske Yaris-utgaven. Så sier da også GM at de skal nøye seg med ca. 20.000 i året. Hva som kanskje er viktigere enn volumet er at bilen for det første kan gi GM adgang som medlem til JAMA, Japans mektige bilprodusent-forening. Og for det andre kan bilen kanskje på sikt endre Chevrolets lett negative image i Japan.
Og uansett: den er et symbol på at nå er Generalen tilbake for alvor.