-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Aspen, nok en gang
Av en eller annen grunn valgte Chrysler å gjenopplive det gamle Aspen-navnet da de skulle gjøre sin egen versjon av Durango.
Det kan umulig være mange som husker Aspen-navnet, for det satt på noen av de mest forglemmelige bilene i Chryslers historie. Først på en vinyl-betaket parallell til Plymouth Volare som 1977-modell. Fremtidens familiebil ble den annonsert som. Jommen kom den ikke også med imitert treverk-tapet på sidene også før den døde. Savnet av svært få.
Nå er altså navnet her igjen, på en stor SUV, den første store SUVen Chrysler-forhandlerne får. Den er klar til høsten med for eksempel 5,7-liters Hemi på 335 hester, men med sylinderkutt.
Da Detroit News spurte leserne sine om de likte navnet, svarte 64 prosent Nei, mens Ja og Samma For Meg, fikk like mange stemmer. Chrysler kan ikke forstå det, fordi for dem representerer navnet det samme som stedet oppe i Colorado: tøff, friluft og overklasse.
Jålete
Men kanskje er kjælenavnet til bilen mer passende: Chrome-zilla. For det er ganske massive kromflater her. På mange måter er det en 300C i SUV-versjon. Dessuten håper man selvfølgelig at den skal bli et Profitt-monster. Chrysler regner i hvert fall med at det fremdeles er plass for full-size SUVer i USA. Og det er de som har den aller beste marginen.
Bilen har selvfølgelig et utstyr som sømmer seg et overklasseinstrument som dette, Roll Over hindring fra Bosch, vegg-til-vegg DVD muligheter, sat-nav og sat-radio, fjernstarting av motoren, elektrisk drevet bakluke og masse annet. Dessuten har den støtfangere som er ganske lave, slik at den skal møte vanlige personbiler litt mindre aggressivt enn de store SUVene vanligvis gjør.
Men det er vel ikke tvil om at en av Aspens sterkeste salgsargumenter, er stilen. Til å være en så stor bil, er den ganske elegant og burde ha masse jåle-kred mot biler som Cadillac Escalade eller Lincoln Navigator – selv om denne 8-seteren er litt mindre.