-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Citroën med kjeft
Nå kommer Citroën etter. Peugeot lanserte sitt nye gap med 407 – nå følger lillesøster etter. Imponerende spør du oss. Du kan møte den nye smella i levende live (i overført betydning) på Frankfurt-utstillingen.
Det har skjedd mye med Citroën-fronten de siste par årene. Først sørget den nye designsjefen, Jean Pierre Ploué, for at den double chevronen ble større og større, slik at den nå dominerer Citroëns elegante luftinntak foran.
Men nå skal det åpenbart bli slutt på elegant, nå blir budskapet ”Her-kommer-jeg, Unna vei”. Resten av bilen sier i grunnen akkurat det samme, den er kraftig hele veien, en 2+2 seter, typisk Gran Tourismo – eller Grand Tourisme heter det kanskje når det kommer fra Paris, og kan på mange måter ses på som 2000-tallets XM.
Dessverre er den døpt noe så kjedelig som C-Sportlounge – sportlounge høres ut som barområdet i en overklasse golf-klubb, men det er ikke mye her som ellers antyder avslappet.
Bred fotstilling, utblokka skjermer, høy hoftelinje og skyteskårstore vinduer antyder dynamikk og en luftmotstandskoeffisient på 0,26 forteller at her mener designerne alvor.
Hyggelig også at de har funnet plass til å legge inn en og annen henvisning til C4 coupé.
Ikke at jeg har sett interiøret ennå, men de skryter fælt av det også. Fly-inspirert heter det, men ikke en antydning av drive-by-wire-systemet som vi var nede og prøvde rett før ferien. Vi får se når vi møter bilen på Frankfurt-utstillingen.
Men det vi allerede nå ser, forresten, er at bilen har Mazda RX8-type bakdører som vel gir adgang til baksetene som da kanskje er litt større enn 2+2 antyder allikevel.
Mye tyder på at dette blir en av de morsommere konseptene på Frankfurt i år. Og den kjeften kommer til å merkes!