-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Citroën med kjeft
Nå kommer Citroën etter. Peugeot lanserte sitt nye gap med 407 – nå følger lillesøster etter. Imponerende spør du oss. Du kan møte den nye smella i levende live (i overført betydning) på Frankfurt-utstillingen.
Det har skjedd mye med Citroën-fronten de siste par årene. Først sørget den nye designsjefen, Jean Pierre Ploué, for at den double chevronen ble større og større, slik at den nå dominerer Citroëns elegante luftinntak foran.
Men nå skal det åpenbart bli slutt på elegant, nå blir budskapet ”Her-kommer-jeg, Unna vei”. Resten av bilen sier i grunnen akkurat det samme, den er kraftig hele veien, en 2+2 seter, typisk Gran Tourismo – eller Grand Tourisme heter det kanskje når det kommer fra Paris, og kan på mange måter ses på som 2000-tallets XM.
Dessverre er den døpt noe så kjedelig som C-Sportlounge – sportlounge høres ut som barområdet i en overklasse golf-klubb, men det er ikke mye her som ellers antyder avslappet.
Bred fotstilling, utblokka skjermer, høy hoftelinje og skyteskårstore vinduer antyder dynamikk og en luftmotstandskoeffisient på 0,26 forteller at her mener designerne alvor.
Hyggelig også at de har funnet plass til å legge inn en og annen henvisning til C4 coupé.
Ikke at jeg har sett interiøret ennå, men de skryter fælt av det også. Fly-inspirert heter det, men ikke en antydning av drive-by-wire-systemet som vi var nede og prøvde rett før ferien. Vi får se når vi møter bilen på Frankfurt-utstillingen.
Men det vi allerede nå ser, forresten, er at bilen har Mazda RX8-type bakdører som vel gir adgang til baksetene som da kanskje er litt større enn 2+2 antyder allikevel.
Mye tyder på at dette blir en av de morsommere konseptene på Frankfurt i år. Og den kjeften kommer til å merkes!