-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Citroën sjekker markedet
Citroën samarbeider med Peugeot og Fiat om en serie små varebiler. Men i Norge er de for små til å få grønne skilter.
Nemo Proff er betegnelsen på modellen som bærer Citroëns logo. Og mens myndighetene tenker seg om og vurderer om en bil som dette skal avgiftslegges som en varebil selv om den ikke rommer den såkalte ”statskassa” tar Citroën Norge skjeen i egen hånd.
De tar inn 100 biler av typen Nemo Proff til Norge, og registrerer dem på hvite skilter etter reglene for såkalt varebil klasse 1. I motsetning til varebil klasse 2, som har 22 prosent engangsavgift, må Nemo som varebil klasse 1 betale full personbilavgift.
For næringsdrivende er det verd å merke seg at varebil klasse 1 IKKE gir rett til fradrag for moms - verken på kjøp eller for de løpende driftsutgiftene på bilen.
Bilene har en 1,4-liters HDi-motor, og mens halvparten har manuell girkasse har den andre halvparten såkalt Easydrive.
Prisene på Nemo Proff:
- Citroën Nemo 1.4 HDi Proff - Kr 149.935
- Citroën Nemo 1.4 HDi Proff Easydrive - Kr 155.310