-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Lakkleder/lakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Hamar:
Nybilselger
-
Møller Bil Hamar:
Salgstrainee/Juniorselger
-
Møller Bil Oslo Vest:
Bilmekaniker
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ferieklar bil:
Når sjekket du mønsterdybden sist?
Hvis du skal på bilferie med familien i sommer er det viktig at du har en trygg bil. Det inkluderer den viktige kontaktflaten mellom bil og vei – dekkene.
– Mange nordmenn skal på bilferie i sommer, men nesten ingen sjekker mønsterdybden i dekkene regelmessig. Dette kan potensielt være livsfarlig ved mye regn, sier dekkekspert Erik Eidem.
Dekkprodusenten Continental har gjennomført en landsdekkende undersøkelse sammen med analysebyrået Infact, og der kommer det frem at kun 10,7 prosent av nordmenn sjekker mønsterdybden i dekkene sine månedlig. Rundt 70 prosent sjekker kun mønsterdybden når de bytter dekk, mens nesten 12 prosent sier de aldri sjekker mønsterdybden i dekkene sine.
– Vi er ikke overrasket over disse tallene, men de er fortsatt nedslående. Har man får lav mønsterdybde i dekkene, så er sjansen for vannplaning mye større ved regnvær, sier produktmanager i Continental, Per Linder.
På sommerdekk er kravet til mønsterdybde 1,6 millimeter og på vinterdekk er kravet 3 millimeter.
– Vi mener jo at man bør bytte dekke lenge før man er nede på 1,6 millimeter, men det er skremmende å tenke på at en del nordmenn trolig kjører med dekk som har for lav mønsterdybde. Da blir det vanskelig å drenere bort vannet ved regnvær, sier Linder.
Undersøkelsen viser også at det er de unge som er minst opptatt av mønsterdybde, og over 21 prosent av de mellom 18 og 29 år sier at de aldri sjekker mønsterdybden på dekkene sine.
Undersøkelsen viser også at kvinner sjekker mønsterdybden sjeldnere enn menn og at innbyggerne i Oslo er de som sjekker mønsterdybden sjeldnest. De flinkeste er menn over 65 år på Østlandet for øvrig.
– Vi håper mange får en fin bilferie i år, men vi håper samtidig at alle som skal på lengre bilturer tar noen forholdsregler. Det gjelder å sjekke mønsterdybden, luftrykket og sørge for at dekket ikke har noen skader før man starter på langturen, avslutter Linder.