-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Lakkleder/lakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Hamar:
Nybilselger
-
Møller Bil Hamar:
Salgstrainee/Juniorselger
-
Møller Bil Oslo Vest:
Bilmekaniker
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Mini Cooper Cab: Humørsprederen
BMW har truffet spikeren på hodet med New Mini som er med på å løfte konsernets salgsvolum til nye høyder. Interessen for småtassen vil neppe avta etter at den åpne utgaven har gjort sin entre.
Selv om New Mini er vesentlig større enn sin forgjenger snakker vi ikke akkurat om den ideelle familiebilen. Men konstruktørene har utnyttet de kompakte målene godt og fått en passasjeravdeling som til nød kan romme fire, ikke alt for storvokste personer. Foran er det rikelig med plass, og førersete og ratt kan justeres i alle retninger slik at de fleste finner en god sittestilling. Men dersom føreren er over 175cm, er det begrenset hvem som kan sitte i baksetet. Skjønt stort trangere enn i 206CC er det ikke.
BMW kvalitet
Det oser kvalitet av Mini Cooper Cab som har skikkelige seter med god sidestøtte, store og lettleste instrumenter og oversiktlige innstillingsbrytere som er enkle å betjene. En som har kjørt originalen kjenner seg umiddelbart igjen i miljøet, men det hele er modernisert og tilpasset et nytt millennium. Styring og gearskift er meget presise og bilen har et påkostet, sportslig understell som er en mini-BMW verdig.
Mini Cooper Cab er utstyrt med elektrisk drevet kalesje som legges oppå kofferten når du kjører åpent, dog ikke i så utpreget grad som hos New Beetle Cab. Kalesjen kan også åpnes delvis, og fungerer da som et stort soltak. Bagasjerommet er nærmest en vits, riktignok får du plass til en liten bag eller to, men for en lenger reise må hele eller deler av baksetet benyttes for bagasje.
Høy smilefaktor
Bilen er utstyrt med solide veltebøyler bak passasjerkabinen som spretter opp ved et eventuelt rundvelt. Disse er dekket med simpel, blank plast, noe som gir en liten ripe i lakken på vår helhetsvurdering. På den andre side er både vindavviser og bruksanvisning pakket inn i lekre futteraler.
Mini Cooper Cab var den minste bilen i vår cabriolet-karavane, men den som bragte frem de største smilene til både sjåfører og folk vi møtte underveis. En Cooper Cab koster 258.000 kroner mens du får den noe enklere Mini One Cab fra kr 235.000. Dermed blir den blant de rimeligste cabrioleter i Norge.
J | L |
Smart takløsning | Trangt baksete |
Kvalitetsfølelse | Minimalt bagasjerom |
Sikkerhetsnivå | |