-
RSA BIL Oslo:
Selger nybil BYD
-
Birger N. Haug AS:
Teamleder
-
Billakkspesialisten AS:
Salgsrepresentant / Tekniker
-
Gundersen Bilservice A/S:
Biloppretter/ Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Proffmarked
-
Møller Bil Skadesenter Jessheim:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef - Ryen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Fornebu
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Ryen
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Bertel O. Steen Larvik:
Servicemarkedssjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Møller Bil Skadesenter Hamar:
Biloppretter og Billakkerer
-
Møller Bilskolen:
Instruktør
-
Møller Bil Orkdal:
Klargjører
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder Klargjøring
-
Werksta Norge:
Regionleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teknikere
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Polestar
-
Motor-Trade AS:
Takstmann / Bruktbilkoordinator, Trondheim
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder og Verkstedsupport
-
Bilskadesenteret Telemark AS:
Billakkerer
-
Møller Bil Haugesund:
Bilmekaniker
-
Toyota Voss A.S:
Bilmekanikar
-
VerkstedGrossisten:
Lager- og Deleselger
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Produksjonsleder verksted
-
Nesbyen Auto AS:
Servicemarkedssjef
-
Bilimportørenes Landsforening:
Leder for kommunikasjon og myndighetskontakt
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Mini Cooper Cab: Humørsprederen
BMW har truffet spikeren på hodet med New Mini som er med på å løfte konsernets salgsvolum til nye høyder. Interessen for småtassen vil neppe avta etter at den åpne utgaven har gjort sin entre.
Selv om New Mini er vesentlig større enn sin forgjenger snakker vi ikke akkurat om den ideelle familiebilen. Men konstruktørene har utnyttet de kompakte målene godt og fått en passasjeravdeling som til nød kan romme fire, ikke alt for storvokste personer. Foran er det rikelig med plass, og førersete og ratt kan justeres i alle retninger slik at de fleste finner en god sittestilling. Men dersom føreren er over 175cm, er det begrenset hvem som kan sitte i baksetet. Skjønt stort trangere enn i 206CC er det ikke.
BMW kvalitet
Det oser kvalitet av Mini Cooper Cab som har skikkelige seter med god sidestøtte, store og lettleste instrumenter og oversiktlige innstillingsbrytere som er enkle å betjene. En som har kjørt originalen kjenner seg umiddelbart igjen i miljøet, men det hele er modernisert og tilpasset et nytt millennium. Styring og gearskift er meget presise og bilen har et påkostet, sportslig understell som er en mini-BMW verdig.
Mini Cooper Cab er utstyrt med elektrisk drevet kalesje som legges oppå kofferten når du kjører åpent, dog ikke i så utpreget grad som hos New Beetle Cab. Kalesjen kan også åpnes delvis, og fungerer da som et stort soltak. Bagasjerommet er nærmest en vits, riktignok får du plass til en liten bag eller to, men for en lenger reise må hele eller deler av baksetet benyttes for bagasje.
Høy smilefaktor
Bilen er utstyrt med solide veltebøyler bak passasjerkabinen som spretter opp ved et eventuelt rundvelt. Disse er dekket med simpel, blank plast, noe som gir en liten ripe i lakken på vår helhetsvurdering. På den andre side er både vindavviser og bruksanvisning pakket inn i lekre futteraler.
Mini Cooper Cab var den minste bilen i vår cabriolet-karavane, men den som bragte frem de største smilene til både sjåfører og folk vi møtte underveis. En Cooper Cab koster 258.000 kroner mens du får den noe enklere Mini One Cab fra kr 235.000. Dermed blir den blant de rimeligste cabrioleter i Norge.
J | L |
Smart takløsning | Trangt baksete |
Kvalitetsfølelse | Minimalt bagasjerom |
Sikkerhetsnivå | |