-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling









Volker Strycek har fintunet Opel Corsa GSI på Nürburgring



















































































































































Opels nye lommerakett
Opel har benyttet Nordsløyfa og en tidligere DTM-mester for å gi nye Corsa GSI lekne kjøreegenskaper.
Opels direktør for sportsbiler og motorsport, den tidligere DTM-mesteren Volker Strycek (bildet), har selv stått for perfeksjonering av bilen på Nordsløyfa.
Han garanterer dynamiske kjøreegenskaper og stoppkvaliteter – spesielt om du velger 18-tommerne med 215/40 ZR18 sportsdekk.
Corsa er andre Opel-modell etter Insignia som får bære de tre bokstavene Opel har benyttet på sine mest sportslige modeller siden 1984 da Manta GSi og Kadett GSi så dagens lys.
Et fintunet OPC chassis sørger for sporty handling og kort bremsestrekning. Under panseret sitter en 1,4-liters turbomotor med 150 hester og et dreiemoment på 220 Newtonmeter. Motoren er spesialtunet for kjapp respons fra gasspedalen.
En tettsteget sekstrinns girkasse overfører kreftene til forhjulene, og Opel lover bra med punch i andre- og tredje-gir, spesielt i området mellom 3000 og 4500 omdreininger der maks dreiemoment er til stede.
Null til hundre på 8,9, men enda viktige er 80-120 km/t på 9,9 sekunder når du skal foreta kjappe, effektive forbikjøringer. Toppfarten er 207 km/t. Husk at vi snakker om en småbil her – i Tyskland har den en prislapp på 19.960 euro.
Det sportslige eksteriøret skiller seg ut fra en vanlig Corsa gjennom store luftinntak, grill med bikubemønster, et skulpturert panser, markant hekkspoiler, elegante sideskjørt samt sidespeil i karbonfiber-look.
Det sportslige temaet finner man gjenspeilet i interiøret, spesielt når sportsrattet, den lærkledde girkulen og aluminiumspedalene kombineres med Recaro sportsseter.
Opel Norge har ingen umiddelbare planer om å markedsføre Corsa GSI, men ikke bli forundret om det dukker opp en bil eller to med tyske skilter om noen uker, spesielt om du befinner deg på Vestlandet.