-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist









Volker Strycek har fintunet Opel Corsa GSI på Nürburgring



















































































































































Opels nye lommerakett
Opel har benyttet Nordsløyfa og en tidligere DTM-mester for å gi nye Corsa GSI lekne kjøreegenskaper.
Opels direktør for sportsbiler og motorsport, den tidligere DTM-mesteren Volker Strycek (bildet), har selv stått for perfeksjonering av bilen på Nordsløyfa.
Han garanterer dynamiske kjøreegenskaper og stoppkvaliteter – spesielt om du velger 18-tommerne med 215/40 ZR18 sportsdekk.
Corsa er andre Opel-modell etter Insignia som får bære de tre bokstavene Opel har benyttet på sine mest sportslige modeller siden 1984 da Manta GSi og Kadett GSi så dagens lys.
Et fintunet OPC chassis sørger for sporty handling og kort bremsestrekning. Under panseret sitter en 1,4-liters turbomotor med 150 hester og et dreiemoment på 220 Newtonmeter. Motoren er spesialtunet for kjapp respons fra gasspedalen.
En tettsteget sekstrinns girkasse overfører kreftene til forhjulene, og Opel lover bra med punch i andre- og tredje-gir, spesielt i området mellom 3000 og 4500 omdreininger der maks dreiemoment er til stede.
Null til hundre på 8,9, men enda viktige er 80-120 km/t på 9,9 sekunder når du skal foreta kjappe, effektive forbikjøringer. Toppfarten er 207 km/t. Husk at vi snakker om en småbil her – i Tyskland har den en prislapp på 19.960 euro.
Det sportslige eksteriøret skiller seg ut fra en vanlig Corsa gjennom store luftinntak, grill med bikubemønster, et skulpturert panser, markant hekkspoiler, elegante sideskjørt samt sidespeil i karbonfiber-look.
Det sportslige temaet finner man gjenspeilet i interiøret, spesielt når sportsrattet, den lærkledde girkulen og aluminiumspedalene kombineres med Recaro sportsseter.
Opel Norge har ingen umiddelbare planer om å markedsføre Corsa GSI, men ikke bli forundret om det dukker opp en bil eller to med tyske skilter om noen uker, spesielt om du befinner deg på Vestlandet.