-
Bruktbilselger
Møller Bil AS
-
Servicetekniker med salgsteft
Flex1one AS
-
Driftsansvarlig
Atracco Agder
-
Selger
Renault Trucks
-
Bilkontrollør
NAF Senter Sandvika
-
Direktør
Bilimportørenes Landsforening
-
Biltester
NAF Senter Mosjøen
-
Bilkontrollør
NAF Senter Levanger
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Senterleder
NAF Senter Kongsberg
-
Kundemottaker
NAF Senter Oslo
-
Kundemottaker
NAF Senter Hamar
-
Dekkmontør/Hjulutruster
DekkCenteret Oslo AS
-
Bilselger brukt/pre-owned
Formula Automobile Norge AS
-
Delemedarbeider
Nellemann Machinery AS
-
Servicemarkedssjef
Nellemann Machinery AS
-
Tekniker Bentley
XPND Automotive AS
-
Mekaniker
NAF Senter Molde
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Trondheim
-
Bilselger
Berg Auto AS
-
Bilmekaniker
Motorpool Handel AS
-
Delelagermedarbeider
Motorpool Handel AS
-
Servicetekniker
Preqas AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS






















































































Mini oppdateres
Etter lanseringen av ny Mini med både tre og fem dører, er turen nå kommet til de større familiemedlemmene.
Mini Countryman får et ansiktsløft fire år etter lanseringen, og da gir man tilsvarende behandling til den nært beslektede Paceman.
Det innebærer en del kosmetiske endringer i eksteriør og interiør, som nye lakkfarger og fargekombinasjoner, nye felger og nytt utstyr man kan krysse av for i en rikholdig liste.
LES OM: Ny 5-dørs Mini
Motorene er oppdatert slik at de innfrir utslippskravene i Euro 6 – noe alle produsenter må gjennomføre innen året siden de skjerpede kravene innføres i oktober.
Countryman og Paceman leveres med forhjulsdrift og 6-trinns manuell girkasse som standard, men de fleste varianter kan bestilles med 6-trinns automatkasse og / eller All4 firehjulsdrift.
LES: Våre førsteinntrykk av ny Mini
Toppmodellen Mini John Cooper Works Countryman har firehjulsdrift som standard og en 1,6-liters turbomotor som yter 218 hestekrefter og et dreiemoment på 300 Newtonmeter i området 2100-4500 omdreininger. Den gjør 0-100km/t på 6,9 sekunder og har en toppfart på 228 km/t.
De fleste vil nok være godt fornøyd med en Cooper S Countryman som har en tilsvarende motor, men hvor effekten er 190 hk. Maks dreiemoment er 260 Newtonmeter, og det gir 0-100 km/t på 7,5 sekunder og toppfart på 218 km/t.
Ytterligere to bensinvarianter tilbys, Cooper Countryman med 122 hk / 160 Nm og Mini One med 98 hk / 153 Nm.
De som foretrekker diesel har tre valgmuligheter – Mini Cooper SD, Cooper D eller One D. Toppmodellen har 2,0-liters motor med 143 hk og et dreiemoment på 305 Newtonmeter.
Så går det via Cooper D med 112 hk / 270 Nm ned til One D med 90 hk / 215 Nm.
De nye 3-/4-sylindrede motorene som etter hvert innfases i nye BMW- og Mini-modeller, finner ikke veien til Countryman og Paceman i denne runden, trolig skjer det første ved neste generasjonsskifte.
Ifølge OFV har Countryman vært den mest populære Mini-modellen i Norge de siste årene, og den sto i fjor for halve Mini-salget her. Paceman har derimot en beskjeden plass på statistikken – kun 36 slike ble registrert i fjor.