-
Scania:
Verksmester/teknisk leder
-
DRIVE Mobility:
Teknisk salgsrådgiver
-
Møller Bil Outlet Stor-Oslo:
PDI (Pre-delivery inspector)
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Garanti og logistikk
-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Hondas viktigste nyhet
På Paris-utstillingen skal Honda lansere tredje generasjon av sin populære CR-V. Her er de første bildene av modellen som blir svært viktig for den norske Honda-organisasjonen.
Tidlig ute
CR-V var en banebryter i klassen for kompakte SUVer og er i løpet av sine 11 år på markedet, fordelt på to genereasjoner, solgt i et antall av nesten 2,5 millioner eksemplarer. For norske Honda-forhandlere er den selve ryggraden og utgjør nesten halvparten av det totale salgsvolumet.
Honda forteller at personbilegenskapene er ytterligere vektlagt i tredje generasjon CR-V. Tyngdepunktet er senket, sporvidden økt og 17-tommers hjul er standard for å gi mer dynamiske egenskaper i høyere hastigheter på vanlig vei.
Forfinet
Bilen har fått et moderne design med en helt ny toetasjers front som er langt mykere enn i forrige generasjon. Den har fått skulpturerte sider som fremhever skjermbuene mens bakparten er totalt redeseignet.
Dagens CR-V er en av svært få modeller som har sidehengslet bakdør, et argument for enklere tilgang til takstativ og skibokser. På bakdøra satt også reservehjulet.
I nye CR-V har Honda valgt en mer konvensjonell løsning med reservehjul plassert under gulvet i kombinasjon med topphenglset bakdør. Derom vil det nok være delte meninger blant CR-V enstusiastene.
Indre miljø
Innedørs loves vi smartere løsninger både foran og bak. Gearspaken er flyttet for økt komfort i forsetene og rattet har endelig fått fireveis justering. Sidedørene bak er gjort større for å forenkle adkomsten.
Baksetene er delt 40:60 mens ryggen kan legges ned i tre deler, 40:20:40 slik at det er enkelt å frakte lange gjenstander selv om det befinner seg to personer bak. Setene kan også skyves for å prioritere benplass eller bagasjevolum og ryggen kan legges bakover for økt komfort.
Sikker og trekkvillig
Sikkerhetsnivået er hevet. Kollisjonsputer er på plass rund baut mens nakkestøttene foran er aktive i de fleste modeller. Honda regner med at bilen får 5 stjerner hos EuroNCAP for passasjerbeskyttelse, fire for barnesikring og tre for fotgjengerbeskyttelse, så da får den nok det.
Nye CR-V har VSA (elektronisk stabilitetsprogram) med TSA (Trailer Stability Assist) som gjør det tryggere og enklere å trekke en henger.
Og apropos henger, så kan biler med bensinmotor og manuell gearkasse trekke inntil 1600 kg (opp fra 1500 kg) mens dieselmodellen kan trekke hele 2 tonn – opp fra 1,5.
Benin eller diesel
Motorene har ganske like data med de som finnes i dagens CR-V, du kan velge mellom en 2,0-lters bensinmotor med 150 hk (en ny motor basert på den som anvendes i nye Civic) eller den populære 2,2-liters dieselmotorer som yter 140 hk.
6-trinns manuell gearkasse er standard ved begge motorer, men bensinutgaven kan mot pristillegg leveres med 5-trinns automatkasse.
Nye Honda CR-V får sin verdensdebut på Paris-utstillingen om en måned, og kommer til Norge i januar 2007. Vi kommer tilbake med priser og mer detaljert informasjon når dette er klart.