-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Honda CR-V: Holder koken
Den har fått tøffere konkurranse, men med mer utstyr og finpusset fasade står den seg godt blant de kompakte SUVene.

Først publisert i BIL 2 - 2005.
Bare to og et halvt år etter at andre generasjon CR-V kom på banen, har den fått justert utseendet. Som vi fortalte i Bil nr 1 i år, er det fronten som bokstavelig talt har fått en ansiktsløfting, med ny grill, nye lykter og en støtfanger som gjør bilen fem centimeter lenger. Utstyr og interiør er oppgradert, blant annet er hodestøttene nå nedfellbare i seteryggen slik at sikten bakover er bedre når ingen sitter bak.
Førerplassen kjennetegnes av god sikt både forover og bakover og fin oversikt over instrumentene, men vi skulle gjerne hatt en fothviler til venstrefoten. Ettersom vi kjører automat, fungerer det fint med gearspaken plassert høyt på dashbordet, og gulvplassen foran forsetene er dermed fri. To-literen med variable ventiltider og sekvensiell innsprøyting er den samme kvikke som før, og den er koblet sammen med en tradisjonell firetrinns kasse. En trykknapp ytterst på gearspaken sørger raskt for å legge inn tredjegearet når du trenger motorbremsing.
Fjæringen er forholdsvis stiv, men er ikke på noen måte ukomfortabel, og den tåler godt at bilen lastes, faktisk takler den underlag av typen vaskebrett bedre med last enn uten. Tidligere var støyen et ankepunkt i CR-V, nå er støydempingen bedre og den skiller seg ikke negativt ut på dette området.
Firehjulsdriften kobles inn raskere enn på forgjengeren, men innkoblingen er fortsatt så vidt langsom på isete underlag at man merker godt at forhjulene spinner før bakhjulene er i inngrep. Et solid løft på utstyrssiden er det at elektronisk stabilitetskontroll, som hos Honda kalles VSA, nå hører til standardutstyret. Skinninteriør, elektrisk innfellbare sidespeil, cruise control og navigasjonssystem er også standard på Executive-nivå.
Honda CR-V 2.0 Executive
Pris: kr. 402.500,-
Motor: 4-sylindret rekkemotor. 1998 ccm. 110 kW (150 hk) v/6500 o/min. 192 Nm v/4000 o/min.
Mål og vekt: LxBxH: 464 x 179 x 171 cm. Akselavstand: 263 cm. Egenvekt m/fører: 1597 kg. Tillatt totalvekt: 2020 kg.
Dekk: 215/65 R16.
Bagasjerom: 527 liter (VDA).
Tankvolum: 58 liter.
Aks. 0 – 100 km/t: 11,8 sek
Toppfart: 167 km/t
Forbruk blandet kjøring: 0,93 l/mil
CO2-utslipp: 221 g/km