-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Tekniske data
Brukbar sikkerhet
Hondas vanlige personbiler hadde dårlig sikkerhet fram til slutten av 90-tallet, men den høyere CR-V virker mer solid. Første generasjon CR-V har ingen europeisk NCAP-kollisjonstest, og vi må helt til Australia der den gjennomgikk to NCAP-tester, både fullt frontcrash og offset-crash der hele fronten ikke rammes. Kabinstrukturen holdt godt i begge tester. Fotrommet ble nokså sterkt deformert, altså stor fare for leggskader. Alle dører forble lukket. Førerdøren måtte åpnes med verktøy etter offset-testen. Førerens knær traff dashbordet og rattstamme-dekselet. Norsk CR-V hadde to kollisjonsputer fra start til mål. Den enkleste A-utgaven manglet ABS-bremser, men fikk det gradvis, og fra 2001 leveres alle CR-V med ABS. Midtplassen i baksetet har to-punkt-belte og mangler hodestøtte.
Honda CR-V 1997
Motor: 2.0/128 hk. Dreiemoment 182 Nm/4200 omdr. Toppfart: 174 km/t. 0-100 km/t: 10,5 sek. Forbruk: 1,00 liter/mil. Automat: 1,02 liter/mil.
Lengde/bredde/høyde: 452/175/168 cm.
Akselavstand: 262 cm.
Bagasjevolum: 374 liter.
Vekt: 1387 kg.
Fra år til år
1997: CR-V lanseres i A-versjon og mer påkostet B-versjon. Begge fins med automatgear.
1999: Forbedret motor, effekt ned fra 128 til 127 hk, forbruket synker fra 1,00 til 0,97 liter. Ny toppmotor med 147 hk: 177 km/t. 10,5 sek. 0,97 liter. Bare denne fins med automat.
2001: Alle CR-V leveres med ABS.
2002: Generasjon 2 lanseres.