-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
Første egne Cupra
Her er Cupra ute og tester sin første modell bygget fra bunnen av.
Så langt har Cupra nøyd seg med å lage spesialutgaver basert på Seat-modeller, men snart kommer denne SUV-en som en ren Cupra-modell.
I mange år var Cupra ensbetydende med topptrimmede Seat-modeller, men i 2018 ble Cupra et eget merke – tilsvarende Mercedes-AMG og Volvos Polestar.
Volkswagen besluttet å lansere merket etter at de mislyktes med å kjøpe Alfa Romeo fra Fiat Chrysler.
Cupra Formentor debuterte som konseptbil på Genève-utstillingen for et snaut år siden, men det er foreløpig ikke bekreftet at betegnelsen overføres til produksjonsutgaven når den kommer på markedet sent 2020 eller tidlig 2021.
Prototypen våre fotografer har knipset her ligger tett opptil konseptbilen med hensyn til design, helt ned til detaljer som de runde tåkelysene plassert like under hovedlyktene.
Trolig får produksjonsutgaven en annen drivlinje enn konseptet. Slik den sto i Genève var Formentor en ladbar hybrid med samlet effekt på 242 hester, men en Cupra bør nok ha mer effekt – de har jo allerede en Ateca SUV med 300 hester fra samme 2,0-liters turbo som sitter i Golf R.
Ubekreftede rykter antyder at den nye SUV-en kommer med en 2,5-liters rekkefemmer med 400 hester – tilsvarende den som sitter i Audi RS3, og at den får firehjulsdrift for å få kreftene effektivt ned i underlaget.
VW-gruppen har som mål å øke salget av Cupra-modeller betydelig de neste 4-5 årene, og for å oppnå dette vil nye modeller lanseres på løpende bånd.
Den mest interessant av disse sett med norske øyne – forutsatt at den realiseres – er den eldrevne SUV-en Tavascan som debuterte i konseptform på høstens bilutstilling i Frankfurt.